Slovenský mikrobiológ získal významné ocenenie za celoživotný prínos

Slovenský mikrobiológ získal významné ocenenie za celoživotný prínos

Cyril Klement, archívna snímka. — Foto: TASR/Dušan Hein

Banská Bystrica 18. marca (TASR) - Významného ocenenia sa v týchto dňoch dostalo poprednému slovenskému mikrobiológovi profesorovi Cyrilovi Klementovi za jeho celoživotné úsilie venované mikrobiológii z pohľadu verejného zdravotníctva. Hlavný výbor Československej spoločnosti mikrobiologickej sa mu rozhodol udeliť čestné členstvo. Klement je v súčasnosti vedúcim služobného úradu Regionálneho úradu verejného zdravotníctva (RÚVZ) v Banskej Bystrici. TASR o tom informovala hovorkyňa banskobystrického RÚVZ Mária Tolnayová.

Ako uviedla, v mikrobiológii upútal jeho pozornosť patogenetický potenciál mikroorganizmov nielen z pohľadu diagnostiky a dizajnu vakcín, ale aj možnosti jeho zneužitia pre biologické zbrane. Klement sa zúčastňuje na viacerých vzdelávacích akciách vo Francúzsku, Veľkej Británii, Brazílii a je národným kontaktným expertom pre biologické zbrane a tiež expertom plánovacieho výboru pre civilnú obranu v NATO pre oblasť biologických zbraní.

"Problematiku biologických zbraní spracoval a publikoval vo viacerých knižných publikáciách a odborných časopisoch. Celkove jeho publikačnú aktivitu reprezentuje viac než 200 vedeckých prác vydaných doma i v zahraničí. Profesor Klement je členom viacerých odborných komisií, vedeckých rád a odborných spoločností," dodala Tolnayová.

Bráva si domov umierajúce deti, ktoré nik nechce. Celé noci…