Predaj nemeckého piva vlani mierne vzrástol, pomohli najmä trhy mimo EÚ
Na domácom trhu však aj naďalej predaj piva klesá. Tento trend trvá už niekoľko rokov, čo je dôsledok najmä starnúcej populácie.
Berlín 30. januára (TASR) - Vyššia spotreba v zahraničí, teplé leto v domovskej krajine a dopyt fanúšikov na futbalových majstrovstvách Európy zabezpečili, že napriek slabnúcemu predaju na domácom trhu sa predaj nemeckého piva v minulom roku zvýšil.
Ako ukázali dnes zverejnené údaje nemeckého štatistického úradu, predaj piva a nápojov na báze piva vzrástol v roku 2016 o 0,1 % na 95,8 milióna hektolitrov.
Na domácom trhu však aj naďalej predaj piva klesá. Tento trend trvá už niekoľko rokov, čo je dôsledok najmä starnúcej populácie. V minulom roku klesol predaj piva v Nemecku o 0,7 %.
Nepriaznivý trend na domácom trhu však dokázali vykompenzovať krajiny mimo Európskej únie. Na týchto trhoch, z ktorých kľúčové sú najmä Čína a Spojené štáty, sa predaj nemeckého piva zvýšil minulý rok takmer o 10 %.