Dobré noviny
Ako bude vyzerať Bratislava do roku 2020? Pozrite si odvážne vizualizácie
Dobré noviny
Dobré noviny

Ako bude vyzerať Bratislava do roku 2020? Pozrite si odvážne vizualizácie

Vizualizácie Bratislavy v najbližších rokoch.
Vizualizácie Bratislavy v najbližších rokoch. — Foto: Koláž DN

Naše hlavné mesto je mix starých budov a modernej architektúry či infraštruktúry, ktorá by si zaslúžila lepšie riešenie To sa však čoskoro zmení. Pozrite sa na 5 projektov, ktoré môžu slovenskej metropole dať novú tvár.

BRATISLAVA 17. januára - Hlavné mesto Slovenska je domovom nielen tých, ktorí v ňom vyrastali odjakživa, ale aj mnohých ľudí zo všetkých kútov Slovenska, ktorí sa doň prisťahovali najmä za prácou. No či už sú to domáci, alebo „cépečkári“, snáď všetci sa zhodnú v tom, že Bratislava by si zaslúžila, aby viac pripomínala modernú európsku metropolu. Pretože napríklad autobusová či hlavná železničná stanica o nej vypovedajú niečo iné. Zozbierali sme preto pre vás 5 projektov, vďaka ktorým by sa hlavné mesto mohlo stať o čosi príjemnejším, praktickejším a krajším miestom pre život.

1. Autobusová stanica

Ťažko povedať, či je táto budova a jej okolie v porovnaní s Hlavnou stanicou prijateľnejšie, no jedno je isté - zmena, a to maximálna, je nutná. Našťastie sa v rámci nej hovorí o konkrétnych riešeniach. Ako sme vás už totiž dávnejšie informovali, spoločnosť HB Reavis predstavila nové vizualizácie s tým, že projekt Stanica NIVY sa blíži k štartu realizácie. Nová stanica by mala mať tri nadzemné podlažia a dve pod zemou. Upravené budú aj vonkajšie priestory. Okrem toho by mala byť súčasťou stanice aj administratívna budova vysoká 125 metrov, ktorá by bola najvyššou na Slovensku. Tí, ktorí sa pohybujete v Bratislave, ste si už možno aj všimli práce v okolí Mlynských nív. „Všetko tu už raz bolo, no my sme sa rozhodli skombinovať to, čo pred nami ešte nikto nespojil. Nadregionálne nákupné centrum, autobusovú stanicu
medzinárodného významu a modernú tržnicu. To všetko priamo v srdci pulzujúcej biznis zóny na hranici historického centra mesta,“
uvádza sa na stránke stanicanivy.sk. Na nový a veľkolepý komplex si však budeme musieť ešte počkať, a to do roku 2019.

— Foto: HB Reavis
— Foto: HB Reavis
— Foto: HB Reavis
— Foto: HB Reavis
— Foto: HB Reavis
— Foto: HB Reavis

2. Hlavná stanica

Miesto, kde to síce pulzuje, ale len preto, že ľudia jednoducho musia cestovať a turisti musia odniekiaľ prísť. Inak sa nedá povedať, že by sa tam ktokoľvek cítil príjemne, pričom dôvody, prečo, snáď ani netreba opisovať. Bratislavská hlavná stanica by mala prejsť zmenou už počas nasledujúceho roka. Chystajú sa nové presklené fasády, výmena obvodového plášťa, oprava strechy, výmena obkladov v interiéry budovy, vybudovanie kamerového systému aj rozhlasu, uviedol dávnejšie denník Bratislava Deň. Okrem toho Železnice Slovenskej republiky (ŽSR), ktoré pripravujú realizáciu úprav, chystajú zrekonštruovať výpravnú budovu, ale aj prestaviť nákladné výťahy na osobné výťahy, ktoré by umožnili bezbariérový prístup imobilným cestujúcim k nástupištiam. Predpokladá sa, že realizácia prestavby nastane v roku 2017, uvádza ŽSR. To je už tento rok, takže budeme všetci v napätí. Ukážky projektu prerobenia Hlavnej stanice zverejnil Ateliér Modulor, ktorý zabezpečuje inžiniersku činnosť tejto stavby.

— Foto: Modulor
— Foto: Modulor
— Foto: Modulor
— Foto: Modulor

3. Električka v Petržalke

Bolo to slávy okolo otvorenia Starého mosta a trate prechádzajúcej cezeň do Petržalky, no obyvatelia tejto mestskej časti sa zhodnú v tom, že by mala pokračovať aj ďalej. Našťastie, neostalo to len v rovine dohadov občanov. Minulý rok v decembri informoval magistrát na svojej webovej stránke o pokračovaní tejto električkovej trate. Podľa správy magistrátu nadväzuje plánovaná 2. etapa projektu Bosákova ulica - Janíkov dvor na 1. etapu projektu Nosného systému MHD do Petržalky. „Električková trať bude s napojením na súčasnú MHD tak, aby sa maximálne využila električková doprava cestujúcimi z mestskej časti Petržalka do mestskej časti Staré Mesto. Nebude sa teda realizovať výstavba žiadnej súbežnej cestnej komunikácie, ktorá bola v tomto území pôvodne plánovaná. Stavebné práce na druhej etape projektu nosného systému mestskej hromadnej dopravy sú plánované na obdobie 2018 - 2020,“ uvádza magistrát.

— Foto: Magistrát hlavného mesta SR Bratislavy
— Foto: Magistrát hlavného mesta SR Bratislavy
— Foto: Magistrát hlavného mesta SR Bratislavy
— Foto: Magistrát hlavného mesta SR Bratislavy

4. Nultý obchvat

Nie všetci vodiči potrebujú zájsť do Bratislavy, len popri nej prejsť, no zbytočne tým podporia zdržania a zápchy. Preto je najvyšší čast s tým niečo robiť, pričom o obchvate sa už hovorí dlhšie.  „V rámci projektu Diaľnice D4 a Rýchlostnej cesty R7 sa bude realizovať časť nultého obchvatu Bratislavy, a to v úsekoch diaľnice D4 Jarovce - Ivanka sver a Ivanka sever - Rača. Nadväzný úsek diaľnice D4 sa plánuje vybudovať až v rámci ďalšej etapy spoločne s tunelom Karpaty v stavbe Diaľnica D4  Rača – Záhorská Bystrica. Súčasťou projektu D4, R7 je takisto vybudovanie časti rýchlostnej komunikácie R7 v rámci úsekov Bratislava Prievoz - Ketelec, Ketelec - Dunajská Lužná a Dunajská Lužná - Holice,“ uvádza sa na stránke obchvatbratislavy.sk. V súvislosti s plánovaným dokončením obchvatu sa hovorí o roku 2020.

— Foto: obchvatbratislavy.sk
— Foto: obchvatbratislavy.sk
— Foto: obchvatbratislavy.sk
— Foto: obchvatbratislavy.sk
— Foto: obchvatbratislavy.sk
— Foto: obchvatbratislavy.sk

5. Eurovea 2

Obľúbené nákupné centrum pri Dunaji bude mať svoje „dvojča“. Už teraz je Eurovea vyhľadávaným miesto, a to hlavne v lete kvôli promenáde. Tak prečo nedať ľuďom, to čo chcú dvojnásobne? Nová Eurovea 2 by mala vzniknúť v podstate oproti tej existujúcej, čím sa vlastne tento už aj tak rozsiahly komplex rozšíri. „V druhej etape nadväzujeme na výškovo primeranú mestskú zástavbu prvej fázy projektu s pozvoľným zvyšovaním smerom k Mostu Apollo. Súčasťou návrhu je aj výšková dominanta, primerane umiestnená pri moste ako výrazný orientačný bod ohraničujúci celú zónu,“ citoval Ľuboša Kaštana, projektového manažéra developerskej spoločnosti J&T Real Estate Trend, pričom výška spomínanej dominanty ešte nie je známa. V súvislosti s dokončením ďalšieho moderného komplexu sa hovorí o roku 2019.

— Foto: J&T Real Estate
— Foto: J&T Real Estate
— Foto: J&T Real Estate
— Foto: J&T Real Estate

Už ste čítali?