Dobré noviny
Poslanec Ivan chce vrátiť poplatok za zápis auta na 33 eur
TASR
TASR

Poslanec Ivan chce vrátiť poplatok za zápis auta na 33 eur

Ilustračná snímka.
Ilustračná snímka. — Foto: TASR - Martin Baumann

Opozičný poslanec za SaS Miroslav Ivan v tomto duchu predložil plénu Národnej rady SR pozmeňujúci návrh k novele zákona o správnych poplatkoch.

Bratislava 23. novembra (TASR) – Poplatok za registráciu auta by sa mal vrátiť na úroveň spred roka 2012, čiže na výšku 33 eur. A to či už pri prvom, alebo ďalšom prihlásení auta a aj pri novom či ojazdenom aute. Je o tom presvedčený opozičný poslanec za SaS Miroslav Ivan, a preto v tomto duchu predložil plénu Národnej rady (NR) SR pozmeňujúci návrh k novele zákona o správnych poplatkoch.

"Bol by to návrat k zdravému rozumu," konštatoval Ivan. Takto totiž fungoval poplatok za registráciu auta aj v minulosti. V roku 2012 ho však podľa Ivana vtedajšia vláda upravila, a to tak, že pri každom prvom prihlásení auta sa výška poplatku odvíjala od výkonu motora auta. Poplatok sa tak pohybuje v rozmedzí od 33 eur do takmer 3000 eur. Problémom však je, že sa rovnako platí aj pri prvom prihlásení dovezených ojazdených áut, čo je proti pravidlám EÚ.

Ministerstvo financií preto v novele zákona o správnych poplatkoch navrhuje, aby sa pri prihlasovaní vozidla zohľadňoval aj jeho vek. Poplatok sa však podľa Ivana už nebude platiť len pri prvom prihlásení auta, ale pri každom ďalšom jeho prihlásení. S takýmto opatrením preto poslanec nesúhlasí. Poplatok by totiž podľa neho mal byť poplatkom a mal odzrkadľovať administratívne náklady, ktoré s ním súvisia, a nemal by byť akousi daňou. Preto k novele predložil vlastný pozmeňujúci návrh.

Ivanov návrh podporil aj nezaradený poslanec Zsolt Simon. Podľa neho nemá daný úradník "ani o chlp" viac práce so zápisom auta s vyššou kubatúrou či s iným vekom. "Štát má vyberať za rovnaký výkon rovnaký poplatok," dodal Simon.

Opačný názor má však poslanec vládnej strany Smer-SD Juraj Blanár. Je podľa neho bežné, že poplatky majú regulačný charakter a v tomto prípade to podľa neho treba tak chápať. Sú podľa neho krajiny, kde sú poplatky pomaly také vysoké, ako je cena samotného vozidla, čím sa reguluje doprava. Okrem toho nie je podľa Blanára pravdou, že sa bude poplatok platiť pri každom predaji auta a jeho následnom zápise. Podľa neho ide iba o prvé prihlásenie auta a pri predaji sa auto len prehlasuje.

S týmto však Ivan nesúhlasí, podľa neho sa poplatok bude platiť pri každom predaji auta. V zákone sa totiž podľa poslanca používa výraz zápis držiteľa motorového vozidla a nie samotného auta. A v prípade, že chce štát regulovať vozidlá, mal by podľa poslanca takéto opatrenia riadne označiť ako dane a upraviť ich daňovými zákonmi.

Už ste čítali?