Dobré noviny
Toto je najväčší marketingový trik storočia. Ročne mu naletia milióny ľudí
Radka Turoňová
Radka Turoňová

Toto je najväčší marketingový trik storočia. Ročne mu naletia milióny ľudí

Ilustračné foto
Ilustračné foto — Foto: wikimedia

Spoločnosti, ktoré vyrábajú tovar určený pre častú, ba až každodennú spotrebu, veľmi dobre vedia, čo na ľudí platí a ako ich poľahky obalamutiť. A hoci by mala v niektorých prípadoch zohrávať veľkú úlohu aj logika, v tomto prípade ide bokom, vďaka čomu zákazníci míňajú peniaze úplne zbytočne.

Pokiaľ ide o krajiny, ktoré nemajú problém s pitnou vodou a ich obyvatelia jej majú dostatok, zdá sa nelogické, aby ľudia míňali na kúpu balenej vody. Ten, kto si kupuje minerálnu vodu vo fľaši, nemá veľmi na výber, no kupovať si balenú čistú vodu, keď si ju môžete naliať priamo do pohára z vodovodného kohútika? To trochu nedáva logiku, no napriek tomu sa predaju takýchto nápojov darí. Odborníci navyše spochybňujú tvrdia výrobcov o tom, že je vraj kvalitnejšia či bezpečnejšia.

Naozaj bez nečistôt?

Ako sa pre magazín Men´s Journal vyjadril odborník na životné prostredie Paul Pestano, v prípade vody distribuovanej mestami je potrebné zverejňovať jej stav i výsledky testov kontaminácie, čo nie je povinné pri balenej vode. „Takže pri balenej vode nevieme, aká úprava a filtračné techniky boli použité alebo aké sa tam nachádzajú zvyškové nečistoty,“ dodal.

Navyše počas štúdie spoločnosti Environmental Working Group sa pri 10 značkách balenej vody našlo až 38 znečisťujúcich látok. Len dve značky z desiatich boli chemicky na nerozoznanie od klasickej pitnej vody z vodovodného kohútika. Prečo by teda mali ľudia kupovať balenú vodu, pokiaľ majú možnosť užívať ekologickú pitnú vodu z kohútika? Ako sa ukazuje, značky to majú dokonale vymyslené.

Ako muchy na lep

„Balená voda je marketingový trik storočia,“ napísal ešte v roku 2014 John Jewel. Spoločnosti ju však glorifikujú kvôli tomu, že je pre ľudský organizmus prospešnejšia ako sladené nápoje. A tak predstavuje v ponuke rôznych sladených a farebných nápojov v plastových fľašiach akúsi zdravú alternatívu. Spoločnosti sa snažia preto na zákazníkov ísť psychologicky, no v skutočnosti ide o falošné sľuby.

Foto: Pixabay

Kúpou takejto vody nielen zbytočne miniete peniaze, ale navyše podporíte spotrebu plastov. Vodu vypijete, ale odpad ostane a povedzme si úprimne, nie všetci ho aj recyklujú. Okrem toho, piť a jesť z plastov tiež nie je pre organizmus najvhodnejšie.

Časť 1 / 2

Už ste čítali?