Dobré noviny
Vlády SR a ČR rokovali o zlepšení cestného spojenia krajín
TASR
TASR

Vlády SR a ČR rokovali o zlepšení cestného spojenia krajín

Ilustračné foto
Ilustračné foto — Foto: TASR Štefan Puškáš

Ďalšou prioritou je podľa Sobotku modernizácia železničnej trate z Břeclavy do Bratislavy a tiež rozvoj železničnej dopravy v celom priestore Brno - Viedeň – Bratislava.

Bratislava 26. septembra (TASR) – Dobudovanie cestného prepojenia medzi Slovenskou a Českou republikou v Trenčianskom či Žilinskom kraji a modernizácia železničných tratí medzi krajinami – aj to boli témy, ktorým sa venovali predstavitelia vlád Slovenskej a Českej republiky počas dnešného spoločného zasadnutia v Bratislave.

"Našou prioritou v oblasti cestnej dopravy je dostavba cestného prepojenia medzi Hulínom a Púchovom, ktoré prinesie prepojenie českej a slovenskej diaľnice D1 a podporujeme tiež prepojenie diaľnic v Moravsko-sliezskom a Žilinskom kraji, ktoré prepoja tunajšie významné priemyselné zóny a prispejú k hospodárskemu rozvoju regiónu a tiež k vytváraniu pracovných miest," opísal predseda vlády ČR Bohuslav Sobotka.

Česká republika sa podľa jeho slov snaží, aby splnila podmienky na vydanie stavebného povolenia a už v budúcom roku mohla začať stavať prvý úsek diaľnice D49. Tá by sa mala na Slovensku napojiť na rýchlostnú cestu R6, ktorá má smerovať po Púchov.

Ďalšou prioritou je podľa Sobotku modernizácia železničnej trate z Břeclavy do Bratislavy a tiež rozvoj železničnej dopravy v celom priestore Brno - Viedeň – Bratislava so širším napojením na Maďarsko. Rekonštrukcia železničného koridoru by aj podľa slovenského premiéra Roberta Fica poskytla ľuďom, ktorí cestujú zo Slovenska do Českej republiky a opačne nielen komfortné vlakové spojenie, ale aj spojenie, ktoré bude podstatne rýchlejšie. "Hovoríme o koridoroch pri cestovnej rýchlosti 160 až 200 kilometrov za hodinu," priblížil Fico.

Slovenský premiér zároveň podľa vlastných slov informoval svojho českého kolegu o záujme vládnej koalície na Slovensku pripraviť výnimku z takzvanej dlhovej brzdy. To by podľa Fica umožnilo pružnejšie financovať významné infraštruktúrne projekty.

Už ste čítali?