Dobré noviny
Reštaurácia sa pár hodín pred krachom zaplnila. Zachránil ju status na Facebooku
Iveta Bátrnová
Iveta Bátrnová

Reštaurácia sa pár hodín pred krachom zaplnila. Zachránil ju status na Facebooku

Majiteľa reštaurácie vytrhol z biedy zákazník svojím statusom na Facebooku.
Majiteľa reštaurácie vytrhol z biedy zákazník svojím statusom na Facebooku. — Foto: reprofoto/YouTube

Majiteľovi reštaurácie sa vôbec nedarilo, pretože o jeho podniku nikto nevedel, a tak mal o zákazníkov veľkú núdzu. Vďaka jednému náhodnému zákazníkovi sa však v priebehu niekoľkých hodín všetko zmenilo naruby. A stačilo na to niečo, čo ho vôbec nič nestálo - jeden status na Facebooku.

LETHBRIDGE 29. augusta - Veci nie vždy vychádzajú tak, ako by si človek predstavoval, no niekedy stačí málo na to, aby sa začali hýbať tým správnym smerom. O tom, že aj jedna dobre mienená maličkosť dokáže pomôcť a zmeniť veci k lepšiemu, svedčí aj príbeh tohto majiteľa reštaurácie, ktorému sa najskôr vôbec nedarilo, no postupne sa všetko na dobré obrátilo.

Snom 69-ročného Johna McMillana bolo otvoriť si autentickú fish and chips reštauráciu. Ako už názov naznačuje, chcel v ňom ponúkať jedno z najznámejších tradičných anglických jedál, teda pečenú rybu s hranolkami, ktoré je v Anglicku doslova legendou a nájdete ho najmä v pouličných stánkoch s občerstvením. Keď sa muž presťahoval zo Škótka do Kanady, rozhodol sa svoj sen zrealizovať a ešte pred 7 rokmi si otvoril malú reštauráciu v kanadskom mestečku Lethbrigde. Jeho reštaurácia však mala zlú polohu, ľudia o nej ani nevedeli, a tak zažíval majiteľ dlhý čas ťažké chvíle. Kvôli nízkej návštevnosti nemal peniaze ani na vlastný plat, nie ešte na prevádzkovanie reštaurácie, a tak jeho reštaurácia bola pred krachom. V priebehu niekoľkých hodín sa však všetko zmenilo.

Pomoc zákazníka

Miestny obyvateľ Colin Ross si raz všimol reštauráciu, a keďže v nej predtým ešte nikdy nebol, rozhodol sa vojsť. Keď otvoril dvere, prekvapil ho už prvý pohľad dovnútra. V peknej čistučkej prevádzke bol sám takmer 70-ročný muž. Dal sa s ním do reči, opýtal sa ako, ako mu idú tržby, a keď sa dozvededel odpoveď, uvedomil si, že je to veľká škoda. Objednal si rybu, ktorá mu veľmi zachutila a keďže aj starý majiteľ mu bol veľmi sympatický, chcel mu pomôcť. Na Facebooku preto o ňom dal vedieť ľuďom a požiadal ich, aby prišli podporiť tohto usilovného pána, ktorý si to zaslúži. Jeho odporúčanie s vysvetlením, kde sa reštaurácia nachádza boli pomocou na nezaplatenie.

Stačilo málo

Ľudia na Facebooku si začali informáciu medzi sebou zdieľať a o niekoľko hodín sa do reštaurácie nahrnuli zákazníci a pre majiteľa to bol najúspešnejší deň za celých sedem rokov, počas ktorých sa snažil, hoci neúspešne, vybudovať svoj sen. Zároveň to ukázalo silu sociálnych sietí, ale aj to, že stačilo tak málo, aby tam jeden človek vošiel a rozhodol sa pre tohto muža urobiť niečo, čo ho nič nestálo. Povedal o reštaurácii ľuďom a vyzval ich, aby prišli. Väčšinou prázdna reštaurácia sa kvôli šľachetnému gestu jedného muža premenila na reštauráciu plnú zvedavých gurmánov, ktorí dokonca stále v rade, čo sa predtým majiteľovi ešte nestalo, no po tomto dni začal v tejto reštaurácii prekvitať život. Stačilo iba rozdúchať iskru.

Zdroj: GlobalNews

Už ste čítali?