Dobré noviny
5 vecí, ktoré by ste mali robiť, aby ste boli v práci šťastní
Radka Turoňová
Radka Turoňová

5 vecí, ktoré by ste mali robiť, aby ste boli v práci šťastní

Ilustračné foto
Ilustračné foto — Foto: Pexels

Chodíte do práce s radosťou alebo už od rána prekrúcate oči a rátate minúty do „fajrontu“? Práca sa dá robiť aj s radosťou, stačí sa držať piatich rád od ľudí, ktorí sú v práci šťastní.

Možno ste si svoju aktuálnu prácu nevybrali celkom dobrovoľne a dotlačila vás k nej zlá situácia v regióne, nedostatok pracovných príležitostí či iné okolnosti. No robiť musíme všetci, tak prečo si pracovný deň otráviť negatívnym postojom hneď zrána? V práci trávime obrovské množstvo času a ak nie je pre vás až takým potešením, skúste sa inšpirovať piatimi vecami, ktoré robia v práci šťastní ľudia.

1. Sústreďte sa na pokrok

Možno robíte rutinnú prácu, ktorá je stále o tom istom, no verte, že vo všetkom sa dá nájsť nejaký pokrok. Možno je to len detail, ako napríklad to, že sa vám niečo podarilo rýchlejšie ako x-tý krát predtým alebo ste prišli na to, ako si systém trochu vylepšiť. Ak sa začnete sústrediť na to, ako veci zlepšiť, aj práca vás bude baviť viac.

2. Osvojte si nebojácnosť

Niekedy sa stáva, že na vás v práci čakajú náročnejšie úlohy, ktorým sa ale nedá vyhnúť. A vy sa už preto večer predtým stresujete, ráno vstávate s malou dušičkou a ani za svete sa vám nechce do práce. No práve náročné chvíle vás posúvajú dopredu. Keď to zvládnete, dokážete sami sebe, že máte na viac, ako ste si doteraz mysleli a určite to ocení aj váš šéf. Ak ste však presvedčení, že to nepôjde, urobte pre to aspoň čo najviac. Aj snaha sa totiž cení.

3. Spolupatričnosť zvyšuje produktivitu

Možno svojich kolegov neznášate, no nikto vám s nimi nekáže chodiť po pracovnej dobe na kávu. No odmeranosťou a nevrlosťou veľa vody nenamútite. Skúste analyzovať, prečo vám tak prekážajú a či sa na nich nemôžete pozerať predsa len trochu inak. Nájsť si cestičku ku kolegom sa predsa len oplatí, pretože ten, kto má v práci spriaznenú dušu, je pozitívnejší. Ak ste niečo podobné zažili, určite dobre viete, ako skvele padne spoločná kávička či obed počas pracovnej doby. S kolegom môžete prebrať niektoré pracovné záležitosti, ktoré vás trápia a aspoň sa vyventilujete. No zároveň si predsa len treba dať pozor na to, čo hovoríte a tak radšej kritizujte s mierou. A ak ste si bližší, máte s kým prebrať aj svoje súkromné starosti, ktoré vás počas práce ťažili na srdci. Hneď vám bude ľahšie a práca pôjde od ruky.

4. Prijmite spätnú väzbu

Možno pracujete a pracujete, a za celý ten čas neviete, či to vôbec robíte správne, pretože vám šéf nič nepovie. Nuž, keby ste to robili zle, verte tomu, že by sa ozval. Ak vás to však trápi, pokojne sa opýtajte, možno príde pochvala, ktorá vám urobí deň. No nebojte sa prijať aj kritickejšiu spätnú väzbu. Možno vás síce zarmúti, no vy aspoň budete môcť na sebe popracovať a tak zlepšiť produktivitu svojej práce. Spokojných a vyrovnaných ľudí navyše kritika aj nakopne.

5. Keď môžete, pomôžte

Nenechávajte si svoje skúsenosti a vedomosti len pre seba, no uznávame, že vlastné „know-how“ by predsa len malo ostať tajomstvom. Ak však vidíte, že kolega sa trápi a vy viete jeho problém vyriešiť, pomôžte mu. Okrem toho, že pomôžete s trápením niekomu inému, si aj vylepšíte karmu. A o vašej nezištnosti sa možno dozvedia aj nadriadení.

Už ste čítali?