Dobré noviny
Uvažujete nad vodičákom? Ponáhľajte sa, autoškoly čakajú veľké zmeny!
Dobré noviny
Dobré noviny

Uvažujete nad vodičákom? Ponáhľajte sa, autoškoly čakajú veľké zmeny!

Ilustračné foto.
Ilustračné foto. — Foto: TASR/Štefan Puškáš

Podmienok, ktoré autoškoly musia splniť, je pritom viacero a pre autoškoly predstavujú dodatočné náklady, ktoré sa premietnu do cien.

BRATISLAVA 18. júna - Autoškoly čakajú veľké zmeny. Nové požiadavky, ktoré sú na ne kladené, musia splniť najneskôr do 30. novembra a už teraz možno očakávať, že sa to premietne do cien kurzov.

Do uvedeného termínu musia autoškoly nanovo požiadať o registráciu a podložiť ju príslušnými zmluvami a dokumentmi, ktoré preukážu splnenie stanovených podmienok. Ak to autoškola nestihne, príde o licenciu, tvrdí server AutoBILD.

Podmienok, ktoré autoškoly musia splniť, je pritom viacero a pre autoškoly predstavujú dodatočné náklady, ktoré sa premietnu do cien. Ceny kurzov môžu stúpnuť radovo o desiatky eur, niektoré školy avizujú zvýšenie asi o sto eur. Niektoré autoškoly však podliezali ceny a v ich prípade môže byť zdraženie až dvojnásobné. Ak teda chcete ušetriť, mali by ste sa poponáhľať a kurz absolvovať čo najskôr. Pre výcvik, do ktorého sa prihlásite pred kľúčovým termínom 30. novembra, platia pôvodné pravidlá a teda vo väčšine autoškôl aj pôvodné ceny.

Toto sú niektoré zo zmien, na ktoré sa autoškoly musia pripraviť:

1. Náhradná plocha

Podľa nových predpisov musí mať autoškola vlastné certifikované cvičisko. Tie sa však vo väčšine miest nenachádzajú a ich výstavba je pre autoškoly finančne nereálna. Prípustnou alternatívou je teda tzv. náhradná plocha plus trenažér. V praxi to znamená, že autoškoly sa budú musieť stiahnuť z parkovísk, kde fungovali doteraz a budú si musieť zmluvne prenajať plochu s presne stanovenými rozmermi, ktoré sú napríkald v prípade skupiny B najmenej 50 x 16 metrov. To, samozrejme, znamená vyššie náklady premietnuté do cien pre zákazníkov.

2. Trenažéry

Aby mohli autoškoly namiesto certifikovaného cvičiska používať náhradnú plochu, musia si zakúpiť trenažér. Niektoré väčšie autoškoly už ich majú, tie menšie však nie. Trenažér pritom môže stáť až 12 500 eur a túto sumu budú musieť zaplatiť opäť zákazníci.

3. GPS

Každé vozidlo autoškoly bude musieť byť vybavené lokalizáciou polohy GPS s dvoma čipmi. Jeden čip bude mať inštruktor a druhý žiak, aby bolo možné odsledovať, či každý žiak absolvoval dostatočný tréning jázd. Autoškoly sa sťažujú, že dodnes nevedia, ako presne to bude fungovať, keďže žiaci môžu čipy stratiť, prípadne môžu na jazdu meškať a keďže sú v poradí ďalší žiaci, jazdu nie je možné predĺžiť.

Problémom je však právna stránka veci - systém zaznamenáva údaje o každom žiakovi a hoci ide o identifikačné číslo, v prípade sťažnosti žiaka musí správca systému vedieť zistiť konkrétne údaje. A tu sa dostávame ku kolíziii s ochranou osobných údajov a najmä so sledovaním súkromnej osoby. Ako sa opäť ukázalo, naši zákonodarci novinky evidentne "premysleli" do dôsledkov.

Už ste čítali?