Dobré noviny
Liftago: ľudia chcú vedieť, kto po nich príde
TASR
TASR

Liftago: ľudia chcú vedieť, kto po nich príde

Päť vlastností, ktoré by mal mať každý taxikár

Foto: Liftago
 

Bratislava 27. máj (OTS) - Až 90 % jázd cez taxi aplikáciu Liftago získava pravidelne hodnotenia od zákazníkov. Aplikácia totiž umožňuje ľuďom oceniť vodiča jednou až piatimi hviezdičkami, komentovať jeho jazdu, čistotu vozidla alebo správanie. Slováci podľa Liftaga u najlepšie hodnotených vodičov najviac oceňujú príjemné správanie, úsmev, profesionalitu, znalosť mesta a čisté vozidlo.

Mobilná taxi aplikácia Liftago ako jediná na trhu totiž umožňuje objednávku jazdy iba výberom ponuky konkrétneho vodiča. Práve preto je hodnotenie taxikárov pozitívnym faktorom – neslúži iba ako faktor na vyradenie nesprávneho vodiča z ponuky, ale aj ako pozitívna motivácia – najlepší vodiči jednoducho najviac zarobia. „Väčšine vodičov záleží na dobrom hodnotení, ktoré si pravidelne sledujú. Ak im hodnotenie náhodou klesne, ihneď nám volajú a chcú vedieť dôvod. Ich motiváciou je neustále sa zlepšovať a získavať tak viac zákazníkov,“ povedal Tomáš Sroka, Country manažér Liftaga pre Slovensko, ktoré na Slovensku funguje od konca minulého roka.

Zákazník si môže vybrať svoj odvoz podľa rôznych kritérií: typu auta, odhadovanej ceny, vzdialenosti alebo obľúbenosti vodiča. Práve posledná možnosť je na Slovensku najčastejším rozhodovacím faktorom. „Príjemných taxikárov bude vždy nedostatok, preto Slováci oceňujú, že si ich môžu vybrať. Napríklad hodnotenie 4,9 hviezdičky z piatich nie je jednoduché získať. Takýto vodič môže zarobiť o 10 % až 20 % viac než vodič s nižším ratingom. Hodnotenie je pre nás veľmi cenná spätná väzba, vďaka ktorej zvyšujeme kvalitu našej mobilnej služby,“ dodal Tomáš Sroka.

Podľa neho je priemerné hodnotenie vysoké – až 4,84 hviezdičky z maximálnych 5. Dobré hodnotenie vodičov je dôležité aj pre našich susedov v Česku, kde je taxi aplikácia Liftago najpopulárnejšou a najlepšie hodnotenou službou na trhu. „Hodnotenie vodičov je pre zákazníkov určitým vyraďovacím kritériom – vodič s hodnotením 4,8 hviezdičky a vyššie je super, pod 4,7 je to už horšie a ľudia si ho budú aj menej vyberať,“ doplnil Ondřej Krátký, spoluzakladateľ úspešného českého start-upu Liftago.

Niektorí vodiči sa svojím nevhodným správaním dokonca sami vyradia zo služby Liftago. „Mesačne ide o pár taxikárov, ktorí získajú veľmi nízke hodnotenia od zákazníkov a tí si ich už viac neobjednávajú. S niektorými sa rozlúčime rýchlo aj sami, ak vidíme, že im spätná väzba od nás alebo od zákazníkov nepomohla a zbytočne kazia povesť ostatným kolegom,“ dodal Ondřej Krátký.

Čo ľudia najviac oceňujú na taxikároch:

1. komunikatívnosť

2. úsmev

3. milý spoločník

4. vyzná sa v doprave, pozná skratky

5. je to profesionál, udržuje si odstup

Zdroj: zákaznícke hodnotenia Liftaga, 2016

Už ste čítali?