Dobré noviny
M. Šefčovič privítal návrhy EK, ktoré podporia jednotný digitálny trh
TASR
TASR

M. Šefčovič privítal návrhy EK, ktoré podporia jednotný digitálny trh

Balík opatrení má umožniť spotrebiteľom a spoločnostiam kupovať a predávať výrobky a služby v celej EÚ cez internet ľahšie a s väčšou právnou istotou.

Na archívnej snímke Maroš Šefčovič. Foto: TASR/AP
 

Brusel 25. mája (TASR) - Podpredseda Európskej komisie (EK) pre Energetickú úniu Maroš Šefčovič privítal dnešné návrhy exekutívy EÚ na zavedenie nových pravidiel pre elektronické obchodovanie (e-commerce) a na novelizáciu smernice o audiovizuálnych mediálnych službách, ktorá reaguje na pokrok v oblasti digitálnych technológií.

Šefčovič v reakcii na tieto opatrenia skonštatoval, že prispejú k realizácii jednotného digitálneho trhu. Táto téma bude jednou zo silných tém slovenského predsedníctva v EÚ.

Komisia dnes v rámci stratégie digitálneho jednotného trhu predložila balík opatrení, ktoré majú umožniť spotrebiteľom a spoločnostiam kupovať a predávať výrobky a služby v celej EÚ cez internet ľahšie a s väčšou právnou istotou.

Plán podpory elektronického obchodu sa skladá z troch prvkov: odstránenia geografického blokovania, zefektívnenia a cenového zatraktívnenia cezhraničného dodávania balíkov a podpory dôvery zákazníkov prostredníctvom lepšej ochrany a presadzovania predpisov.

Spolu s týmto balíkom EK prijala aj novelu smernice o audiovizuálnych mediálnych službách, ktorou aktualizovala pravidlá, ktorými sa takmer 30 rokov riadili audiovizuálne médiá a zabezpečovala sa kultúrna rozmanitosť v EÚ.

Slovenský eurokomisár, ktorý sa zúčastnil na rokovaní EK v tejto oblasti, pripomenul, že stále viac ľudí, podnikov a verejných služieb sa digitalizuje, s čím narastá aj množstvo viacerých problémov. Aj v EÚ platí, že čoraz viac ľudí nakupuje cez internet, pričom veľakrát nehľadí na krajinu pôvodu internetového obchodu, ale na cenu a kvalitu tovarov a služieb.

"Komisia chce svojimi návrhmi zabezpečiť, aby občania, ktorí nakupujú v inej krajine EÚ – bez ohľadu či ide o internet alebo osobne v kamennom obchode – neboli diskriminovaní, pokiaľ ide o dostupnosť cien, obchodné či platobné podmienky. Rovnako musíme prijať aj opatrenia, aby ceny za doručovanie balíkov neboli prekážkou elektronického obchodovania," zdôraznil Šefčovič.

Exekutíva EÚ chce podľa jeho slov týmto návrhom dosiahnuť lepšiu rovnováhu pravidiel, ktoré sa vzťahujú na tradičných vysielateľov, poskytovateľov služieb videa na požiadanie a platformy na uverejňovanie videí, najmä pokiaľ ide o ochranu detí. Dodal, že novelou doterajšej smernice sa zároveň posilní podpora európskej kultúrnej rozmanitosti, vrastie miera nezávislosti regulačných orgánov v audiovizuálnej oblasti a vysielatelia budú mať väčšiu flexibilitu v prípade reklamy.

Už ste čítali?