Dobré noviny
Smernice
Kazimír Žák
Kazimír Žák

Smernice

Ilustračné foto.
Ilustračné foto. — Foto: akoriaditfirmu.sk

Smernice by mali vo firmách písať iba v dvoch prípadoch.

Veľa ľudí nemá rado smernice. 

Prečo? 

Lebo ich najčastejšia predstava je, že smernice niečo zakazujú alebo prikazujú. 

A častokrát to tak vo firmách aj skutočne je.

Navyše, ak sú písané od stola, tak neraz ide aj o celkom pekné teoretické nezmysly. Videl som to vo firmách dosť často... 

Je jasné, že dobrá smernica ukazuje smer - kam ako ísť (niekedy aj čo a ako robiť alebo nerobiť). A častokrát sú to doslova také mantinely - čo sa ešte môže a čo už nie. 

Ale pozor, toto je len jeden pohľad na smernice vo firmách.

Nechcem povedať, že zlý ale celkom určite neúplný.

Ten druhý pohľad na smernice je, že sú to dlhodobo overené pravdy fungovania niečoho, čo prináša skutočné výsledky

Kedy teda písať smernice?

Iba v dvoch prípadoch:

  1. Vo firme sa zvládla nejaká krízová situácia alebo problém a nechceme, aby sa to znova zopakovalo.
  2. Niečo funguje dlhodobo dobre a dáva výsledky. Vtedy je to potrebné doslova „zabetónovať“ a práve to tvorí základ dobrej smernice.

Prečo aj ten druhý prípad?

Lebo, keď sa firme nedarí, tak sa o to zaujíma dokonca aj „strážny pes Dunčo“ a mudruje o tom vo firme každý jeden pracovník.

A keď to ide dobre, keď sa firme darí - tak to samozrejme tiež všetci vedia, ale len málokoho napadne skúmať a skutočne zistiť, prečo to tak je. 

Jednoducho ide o to, vedieť, prečo sa darí...

A že by to niekto (majiteľ alebo šéf) nielen zistil a dokonca aj spísal? 

Načo, veď sa darí!

O autorovi

V spolupráci so stránkou www.akoriaditfirmu.sk Vám prinášame sériu článkov o podnikaní. Majiteľom spoločnosti a zároveň autorom článkov je Ing. Kazimír Žák.

Už viac ako 18 rokov dodáva prednášky, semináre, workshopy a konzultácie pre podnikateľov, manažérov a obchodníkov v stredoeurópskom regióne. 

Je to praktik zameraný na výsledky. Nepozná “nemôžem“ alebo “nedá sa“. Jeho rady a doporučenia ohľadne riadenia firiem a ľudí fungujú, sú overené v praxi a okamžite použiteľné. Sám sa podľa nich riadi a používa ich vo svojom vlastnom podnikaní.

To z neho doslova urobilo špecialistu na efektivitu, čo v podnikateľskej praxi znamená jediné - ako s minimom úsilia dosiahnuť maximálne výsledky. Žiadna firma však neexpanduje dlhodobo bez vynikajúceho predaja a efektívny predaj je doslova a do písmena - uzatváranie predaja - čo je jeho druhá špecializácia.

Je aj vydavateľom kníh o efektívnom riadení firiem („Prirodzené zákony manažmentu“ - autor Arte Maren) a o uzatváraní predaja („Tajomstvá uzatvárania predaja“ a „Rozhodujúce stretnutie“ - autor Tamás Kasza), s autormi týchto bestsellerov úzko spolupracuje.

V roku 2015 napísal a vydal vlastnú knihu s názvom “1+1=11“.

Na jeho blogu si zdarma môžete stiahnuť e-book "5 mýtov managementu" a dostávať e-mailom pravidelne články na rôzne témy (riadenie ľudí, motivácia, odmeňovanie a ďalšie).

(PR)

Už ste čítali?