Dobré noviny
Pivovary Topvar majú za sebou úspešný rok
TASR
TASR

Pivovary Topvar majú za sebou úspešný rok

Pivný trh na Slovensku po rokoch stagnácie zaznamenal v roku 2015 rast.

Foto: SABMiller
 

Bratislava 24. marca (OTS) - Posilnil sa záujem spotrebiteľov o ležiaky, pokračovala obľuba prémiových značiek pív a nárast spotreby zaznamenalo aj nealkoholické pivo. Uplynulý rok sa pre Pivovary Topvar zároveň niesol v znamení inovácií a noviniek, či už sa to týka úspešného uvedenia novej kategórie cider alebo prinášania pivných špeciálov a limitovaných edícií.

Foto: SABMiller
 

Rast trhu zaznamenali Pivovary Topvar ako v sektore baleného piva, tak aj čapovaného piva. Prispela k tomu mimoriadne silná letná sezóna, či zvýšený záujem turistov o Slovensko. Spoločnosti sa darí oživovať segment čapovaného piva, ktorý je na Slovensku dlhodobo v poklese, aj pomocou podpory zákazníckeho servisu a prinášaním inovácií. „Už v minulom roku sme videli, že ľudia sú otvorení novinkám a vyhľadávajú v prevádzkach nové zážitky spojené s pivom. Preto pokračujeme v úzkej spolupráci s majiteľmi a prevádzkovateľmi, pokračujeme v projektoch zameraných na podporu kvality čapovaného piva a prinášame inovácie v podobe limitovaných edícií a špeciálov. Sme radi, že sú viditeľné prvé výsledky,“ hodnotí Paolo Lanzarotti, generálny riaditeľ Pivovarov Topvar.

Reštauračným a pohostinským prevádzkam pomáhajú programy na zvýšenie kvality kultúry čapovaného piva ako Cech pivných majstrov, ktorý oslávil svoje jubilejné 10. kolo, program Cervesario na školenie budúcich pracovníkov v sektore HoReCa, ktorým prešlo viac ako 4-tisíc absolventov, či trend budovania konceptových prevádzok. Novinkou, ktorá podporila rôznorodosť a zaznamenala ohlas u spotrebiteľov bol celoročný projekt Voľba sládkov, v rámci ktorého Pivovary Topvar ponúkali vo vybraných prevádzkach po celom Slovensku každý mesiac špeciálne pivo, ktoré pre danú prevádzku nie je bežné, napr. Gambrinus prvý chmeľ, Velkopopovický Kozel kvasničák, či Radegast Rýdzo horký. Spotrebitelia si tiež za uplynulý rok zvykli na fenomén tankového piva, ktorý ponúka zážitok najčerstvejšieho piva.

Lákadlom je túžba po pivnom zážitku

Hlavným ťahúňom rastu boli opäť ležiaky, ktoré sú najobľúbenejším pivom Slovákov. Medzi ležiakmi

Foto: SABMiller
 

vyniká a napreduje v oboch predajných kanáloch prémiový ležiak Pilsner Urquell. Rozširujú obľubu prémiových značiek pív potvrdil aj záujem o značky Gambrinus a Radegast, vysoká popularita limitovaných edícií, napr. Šariš lavína alebo Šariš cifrovaný, či unikátny koncept Voľby sládkov. Potvrdzuje sa tak trend, že kvalita piva a šírka portfólia sú pre spotrebiteľov rozhodujúcimi faktormi. „Teší nás, že viac ako 170-ročná tradícia a starostlivosť, ktorú venujeme značke Pilsner Urquell sa nám vracia späť prostredníctvom pozitívnych ohlasov spotrebiteľov naprieč celým Slovenskom. Pozitívnu spätnú väzbu by som tiež spomenul pri značke Šariš, ktorá potvrdila svoju pozíciu symbolu Východného Slovenska. Viac ako 21 000 priaznivcov piva Šariš prišlo na letné festivaly My sme Východ, ďalší mali možnosť vychutnať si túto značku na akciách v Bratislave, Prahe či Londýne,“ spomína niektoré z mnohých aktivít Paolo Lanzarotti.

Popularita nealkoholického piva sa zvyšuje

Rok 2015 bol prelomový z pohľadu vnímania nealkoholického piva. Začali sa búrať bariéry a zároveň meniť vnímanie nealkoholického piva, ako nápoja ktorý je vhodnou súčasťou aktívneho životného štýlu, nápoja pre osvieženie na rôzne príležitosti - do práce, pri športe či šoférovaní. Nealkoholický Birell a jeho ochutené varianty sú výnimočné tým, že ponúkajú plnohodnotnú chuť piva vďaka špeciálnej odrode kvasiniek a výrobnému procesu s použitím výhradne prírodných surovín bez použitia konzervantov či umelých farbív. Čoraz viac sú tak vnímané ako plnohodnotná alternatíva nealkoholických nápojov v pohostinských a reštauračných podnikoch ale aj na konzumáciu v domácnostiach. Aj to malo za následok takmer 30 % nárast spotreby nealkoholického piva oproti minulému roku. „Na Slovensku nám pomaly utícha boom alkoholických radlerov, no zároveň sa zvyšuje spotreba nealkoholického piva a nealkoholického ochuteného piva, ktoré sa stáva súčasťou životného štýlu aktívnych ľudí. Ako reakciu na tento trend sme v uplynulom roku priniesli na trh nové príchute nášho nealkoholického radleru Birell malina&limetka a zázvor, ktoré doplnili obľúbený Pomelo&grep a klasický Birell,“ dopĺňa Paolo Lanzarotti.

Rok 2015 v znamení cideru

Udalosťou uplynulého roka bolo uvedenie kategórie cider na slovenský trh. Vo februári Pivovary Topvar priniesli na trh prémiový cider Kingswood, ktorého chuťový profil bol formovaný priamo pre slovenského spotrebiteľa. Vyrába sa z konkrétnych odrôd jabĺk v presnom pomere, ktoré pochádzajú z ovocných sadov. Neobsahuje žiadne umelé sladidlá, farbivá ani konzervanty. Určený je na celoročnú konzumáciu, nielen ako osvieženie počas letných mesiacov, ale Pivovary Topvar uviedli aj „horúcu“ verziu so špeciálnym korením na zimné obdobie. Dostupný je v oboch predajných kanáloch, ako v supermarketoch, tak aj čapovaný vo vybraných prevádzkach. „Cider je celosvetovo jednou z najrýchlejšie sa rozvíjajúcich nápojových kategórií, ktorá oslovuje mužov aj ženy. Po úvodnom roku predpokladáme, že cider ako kategória bude oslovovať nové skupiny spotrebiteľov a budovať si svoje postavenie na slovenskom trhu,“ uvádza generálny riaditeľ Pivovarov Topvar.

Už ste čítali?

Lesník Miroslav Ondruš stál zoči-voči bojujúcim medveďom: Keď odišli, zachvátila ma poľovnícka triaška

Medvedica zaútočila na medveďa a ten sa dlho spamätával z toho, čo sa vlastne…

Nikdy nezabudne, ako na pláži uvidel krásnu Slovenku. Mario Cimarro spoznal Broňu po mnohých omyloch

Pozrela sa na mňa s tými svojimi úžasnými modrými očami, až sa…

Všeobecná lekárka Etela Janeková nezavrela ambulanciu ani na jediný deň: denne ošetrí 120 pacientov

MUDr. Etela Janeková, PhD. od začiatku pandémie nezavrela svoju ambulanciu ani…

Východniarov lieči tento usmievavý lekár z Kene: Ľudia sú tu otvorenejší a priateľskejší. Ale pije sa naozaj priveľa

Kipchanga Chemwotei Sakong pre známych jednoducho Kip. O Slovensku dlho nič nevedel.…

Pavol Croft je slovenský Indiana Jones. Nechcelo sa mu stáť za katedrou, vydal sa s krompáčom do sveta

K histórii a umeniu mal Pavol Croft vždy blízko. Preto si ich vybral…