Google venuje milión dolárov na boj proti vírusu zika
TASR
TASR

Google venuje milión dolárov na boj proti vírusu zika

Finančný príspevok bude použitý na zníženie populácie komárov, diagnostikovanie vírusu, vývoj očkovacej látky a tiež na zamedzenie šírenia vírusu.

Na archívnej snímke z 17. júla 2006 zamestnanci Google kráčajú okolo nápasu v sídle spoločnosti v Mountain View. Foto: TASR/AP
 

Los Angeles 3. marca (TASR) - Spoločnosť Google sa rozhodla venovať milión dolárov na boj proti šíreniu vírusu zika. Zároveň ponúkla aj pomoc svojich dátových inžinierov a analytikov, informovala dnes agentúra AP.

Vírus zika sa od vlaňajšej jesene rozšíril do vyše 30 krajín prevažne Južnej a Severnej Ameriky. Prenášajú ho najmä komáre a je spájaný s vrodenými poruchami, najčastejšie mikrocefáliou, aj keď toto prepojenie lekári doposiaľ nepotvrdili.

Spoločnosť Google na svojom oficiálnom blogu uviedla, že na poskytnutie pomoci sa cíti dostatočne povolaná, keďže sa špecializuje na vyhľadávanie informácií a analýzu veľkého množstva dát. Dodala, že od vlaňajšieho novembra zaznamenala 3000 percentný nárast v celosvetovom hľadaní slova zika.

Finančný príspevok venuje Google Detskému fondu OSN (UNICEF). Použitý bude na zníženie populácie komárov, diagnostikovanie vírusu, vývoj očkovacej látky a tiež na zamedzenie šírenia vírusu.

Počítačoví inžinieri Google zase pomôžu vybudovať platformu, ktorá bude spracúvať rôzne údaje a na základe nich bude môcť predpovedať lokalitu, v ktorej vírus potenciálne prepukne.

Už ste čítali?

Bratislavčania zachraňujú životy. Na vešiak na námestí odkladajú…

Kruté mrazy trápia hlavne ľudí bez domova, ktorí trávia…

Ako vychovať dieťa tak, aby z neho vyrástol láskavý človek?

Dieťa potrebuje lásku tak, ako rastlina potrebuje pravidelné zalievanie.

Muž si chcel na Nový rok odfotiť Košice. Nečakane mu zapózovali…

Nejde o žiadnu fotomontáž. Fotografia, na ktorej sú zachytené Košice…

Slovenskú vianočnú reklamu zaradili medzi najkrajšie na svete

Tento rok bol bohatý na pútavé vianočné reklamy, ktoré…