Meniny má
ViliamPošlite kvety
Sobota
28
Máj

Zaručený trik na nespavosť: Tento cvik vás uspí do jednej minúty

Jednou z najčastejších príčin nespavosti je zvýšené napätie a stres.

Klaudia Sedláková

Klaudia Sedláková
17.01.2016 o 21:00

PHILADELPHIA 17. januára – Vyskúšali ste už nespočetné množstvo trikov, od počítania ovečiek, cez upokojujúcu hudbu, až po horúce kakao, no stále v noci nedokážete zaspať?

Jednou z najčastejších príčin nespavosti je zvýšené napätie a stres. Ak je to aj váš prípad, potom si jednoducho potrebujete pred spaním „vyčistiť hlavu“ a zbaviť sa všetkých nepríjemných myšlienok. A na to slúži jeden cvik, ktorý vám zaručene pomôže a uspí vás už do jednej minúty.

Autorom unikátnej metódy 4-7-8, ako sa cvik nazýva, je expert na poruchy spánku Andrew Weil. Podľa jeho slov vám toto jednoduché dychové cvičenie pomôže nie len okamžite zaspať, ale keď ho budete opakovať dvakrát denne po dobu dvoch mesiacov, zmierni celkový stres a zbaví vás nespavosti. Čo preto treba urobiť?

Najprv zhlboka dýchajte nosom po dobu štyroch sekúnd, potom na sedem sekúnd dych zadržte a následne osem sekúnd vydychujte ústami. To je všetko. Po tomto cviku by ste mali takmer okamžite zaspať, no v prípade, že by sa vám to nepodarilo, tak si ho zopakujte.

Správne dýchanie je kľúčom k uvoľneniu. Nervózni a preťažení ľudia dýchajú obvykle rýchlejšie a plytko, a preto sa uvoľniť nevedia. Pomalšie dýchanie však dokáže upokojiť srdce aj myseľ, vďaka čomu potom dokážeme lepšie zaspať. A preto je podľa doktora Weila metóda 4-7-8 taká účinná.

Vyskúšajte toto cvičenie aj vy a presvedčte sa, či naozaj funguje. O svoje skúsenosti sa s nami môžete podeliť v komentároch.

Vybrali sme pre vás

Vynovili sme diskusie

Zistite, čo je nové!

Diskusia