Dobré noviny
Zimná výbava začína byť pri kúpe vozidla prioritou
TASR
TASR

Zimná výbava začína byť pri kúpe vozidla prioritou

Všeobecne sa tak Slováci približujú nárokmi viac Škandinávii než strednej Európe.

Ilustračné foto Foto: TASR/Radovan Stoklasa
 

Bratislava 15. januára (TASR) - Cestovať v pohodlí a bezpečí svojho automobilu počas zimného obdobia vyžaduje čoraz viac záujemcov o nákup vozidla. Podľa štatistík spoločnosti AAA AUTO sa tak na zozname výbavy objavuje vyhrievaný volant, vyhrievané sedadlá, vyhrievané predné sklo alebo dokonca nezávislé prídavné kúrenie.

Extra výbava bola až donedávna preferovaná štandardne len pre luxusné vozidlá. Rastúce nároky zákazníkov sa začínajú ukazovať aj na predajných číslach. Podľa generálnej riaditeľky AAA AUTO Karolíny Topolovej vlani predali viac než dvojnásobok vozidiel s vyhrievanými sedadlami a 78-krát viac s vyhrievaným predným sklom v porovnaní s rokom 2011. V prípade nezávislého kúrenia, ktoré úplne mení ranné rituály vodičov v zime tým, že ich zbavuje nutnosti odstraňovať námrazu, eliminuje studené štarty a zvyšuje tepelný komfort šoféra a celej posádky, eviduje spoločnosť nárast o 54 % oproti minulému roku.

Všeobecne sa tak navzdory miernym tuzemským zimám približujú Slováci nárokmi viac Škandinávii než strednej Európe. Vodiči sa okrem nadštandardnej výbavy svojich vozidiel prikláňajú čoraz viac k segmentu SUV a offroad s pohonom 4x4. Podľa štatistík spoločnosti sa v roku 2015 predalo 2,5-krát viac áut s pohonom oboch náprav ako v roku 2011.

Údaje predajov spoločnosti potvrdzujú, že záujemcovia sa pri rozhodovaní o kúpe jazdeného auta riadia nielen jeho značkou, typom, počtom najazdených kilometrov, cenou a vekom, ale stále pozornejšie tiež úrovňou jeho výbavy. Slovenskí vodiči siahajú po prvotriednej výbave, ktorá im zaručí bezpečnejšiu a pohodlnejšiu jazdu v akýchkoľvek podmienkach. Dodatočná výbava v automobiloch sa postupom času vyvíja a niektoré prvky sú už úplne bežné. Obľúbeným sa stali vozidlá s automatickým denným svietením, vďaka ktorému už vodič nemusí myslieť na povinnosť svietiť, ktorých predaj za posledný rok zaznamenal nárast o viac ako 400 %.

Už ste čítali?