Bolo by to treba urobiť
Vo veľa firmách, ktoré som prešiel sa robia porady. Pravidelne, či nepravidelne. Nakoľko sú efektívne vedia veľmi presne odpovedať pracovníci, ale z urobeného prieskumu vyplýva, že len menej ako 30% porád robených vo firmách je skutočne efektívnych.
Klasická situácia - šéf hovorí na porade:
“Bolo by to dobré spraviť.” Alebo:
“Bolo by dobré urobiť toto alebo toto.”
A pracovníci sa do toho neraz zapoja. A vymýšľajú čo a ako najlepšie by sa dalo urobiť. Šéf je nadšený z ich aktivity a postavenia sa k riešeniu firemných záležitostí.
Je tu len jeden malý problém, že do ďalšej porady o týždeň (mesiac) to však veľmi často urobené nie je.
Prečo?
Lebo “Bolo” nikdy nepočúva. A keď počúva tak nerobí, čo má. On tam totiž málokedy pracuje!
(A to sa chcem vopred ospravedlniť všetkým, ktorí majú priezvisko alebo prezývku “Bolo”.)
Čo myslíte, koľko takých “Bolov" sa nachádza vo firmách?
Že sa toto bežne nedeje?
Tak sa choďte pozrieť na poradu na oddelenia, kde to dobre nefunguje, potom zájdite na personálne a porovnajte to. Možno zistíte, že by ste mali mať obavu, či náhodou nezamestnávate niekoho načierno…
Vo veľa firmách, ktoré som prešiel sa robia porady. Pravidelne, či nepravidelne. Nakoľko sú efektívne vedia veľmi presne odpovedať pracovníci, ale z urobeného prieskumu vyplýva, že len menej ako 30% porád robených vo firmách je skutočne efektívnych.
A na to, aby mohla byť porada efektívna, musí mať aspoň tieto 3 atribúty:
- Pokiaľ to nie je operatívna porada, mal by byť vopred stanovený program, aby sa na ňu mohli pracovníci pripraviť.
- Na porade je treba k jednotlivým úlohám stanoviť termíny a konkrétnych ľudí zodpovedných za ich splnenie.
- Z porady je treba urobiť zápis, aby sa dalo priebežne a najneskôr na ďalšej porade skontrolovať plnenie pridelených úloh.
Je jasné, že firma sa dá riadiť aj bez častých porád. Je to len o tom, aký štýl riadenia šéfovi alebo manažmentu vyhovuje.
A ako je to u vás?
Ak chcete, aby sa Vaši pracovníci stali produktívnejší a Vaša firma efektívnejšia, kliknite SEM.
/pr/