Dobré noviny
Šefčovič ocenil, že automobilka Hyundai je ústretová
TASR
TASR

Šefčovič ocenil, že automobilka Hyundai je ústretová

Podpredseda Európskej komisie pre energetickú úniu zdôraznil, že treba vyrábať nielen efektívne autá, ale aj vozidlá s nízkymi emisiami.

Ilustračná snímka Foto: TASR/Andrej Galica
 

Brusel 24. septembra (TASR) - Názov Slovenska bol často skloňovaný na výročnej recepcii automobilky Hyundai za rok 2015, ktorá sa konala v stredu (23.9.) večer v Bruseli. Organizátori na podujatie pozvali podpredsedu Európskej komisie pre energetickú úniu Maroša Šefčoviča nielen ako zástupcu krajiny, kde automobilka úspešne vyvíja svoju činnosť, ale aj vďaka agende, ktorú v exekutíve EÚ presadzuje v oblasti dekarbonizácie dopravy.

Šefčovič v rozhovore pre TASR uviedol, že Hyundai a Kia sú nielen kórejskou, ale aj významnou európskou firmou. A to z dôvodu, že od roku 2007, keď začali s výrobou áut na Slovensku, o rok neskôr v Českej republike a v Nemecku založili vývojové centrum, vytvorili až 78.000 pracovných miest. Slovenský eurokomisár pripomenul, že automobilka za posledný rok dosiahla hrubú pridanú hodnotu v hodnote 4,8 miliardy eur.

"Som veľmi rád, že tie pracovné miesta sú v Európe, a aj dane sa platia do európskych štátnych rozpočtov," uviedol Šefčovič.

Organizátori podujatia pripomenuli, že automobilka vyrobí ročne okolo osem miliónov vozidiel, z toho 650.000 v Európe.

Šefčovič okrem toho zdôraznil, že kórejská automobilka si uvedomuje veľký význam dekarbonizácie dopravy aj skutočnosť, že treba vyrábať nielen efektívne autá, ale aj vozidlá s nízkymi emisiami, čo je dôležité pre budúcnosť a čo je oblasť, kde sa EÚ snaží byť veľmi aktívna v celosvetovom meradle.

"EÚ už na budúci rok musí navrhnúť, akým spôsobom chce znižovať o 30 % emisie CO2 v oblasti dopravy, poľnohospodárstva či efektívnosti budov. Cestná doprava bude jeden zo sektorov, kde sú veľké očakávania a je dobré, že sa automobilky už dnes pripravujú na veľké dekarbonizačné výzvy budúcnosti," upozornil Šefčovič.

EÚ v roku 2011 uzavrela s Južnou Kóreou dohodu o voľnom obchode ako s prvou krajinou juhovýchodnej Ázie. Šefčovič v tejto súvislosti skonštatoval, že dohoda pomohla obchodným tokom medzi oboma regiónmi. Zdôraznil, že bol to práve európsky automobilový priemysel, ktorý v rámci diskusií o tejto dohode mal vyjadrovať obavy, či to negatívne neovplyvní vzájomný obchod.

"No a teraz zaznelo z kórejskej strany, že tohto roku sa prvýkrát ten jazýček exportov-importov preklopil v prospech európskych exportérov do Kórey," povedal v závere Šefčovič.

Už ste čítali?