Dobré noviny
Vieme, s ktorou značkou si Nemci spájajú svoju vlasť najčastejšie
TASR
TASR

Vieme, s ktorou značkou si Nemci spájajú svoju vlasť najčastejšie

Vyplýva to z prieskumu ako obyvatelia Nemecka vnímajú vlastnú spoločnosť a kultúru.

Ilustračné foto Foto: TASR - Edmund Örzsik

Berlín 10. augusta (TASR) - Automobily značky Volkswagen, spisovateľ Johann Wolfgang von Goethe a kancelárka Angela Merkelová sa umiestnili na popredných priečkach osôb a vecí, ktoré si Nemci najviac spájajú so svojou vlasťou.

Uvádza sa to v dnes vydanej knihe "Ako my Nemci fungujeme", informovala agentúra DPA. Ide o zbierku výsledkov internetového prieskumu zameraného na stereotypy, ktoré obyvatelia Nemecka vnímajú voči vlastnej spoločnosti a kultúre.

Do prvej päťky sa zmestili ešte štátna hymna a futbalová reprezentácia. Na siedmom mieste skončil nacistický vodca Adolf Hitler. Za najsympatickejšiu zo 16 spolkových krajín Nemecka označila väčšina respondentov Bavorsko.

Prieskum verejnej mienky sa uskutočnil od vlaňajšieho septembra do apríla tohto roka na vzorke približne 1000 obyvateľov. Za spoľahlivých sa považuje 95 percent opýtaných Nemcov, detailný pohľad na ich život však tento stereotyp vyvrátil.

"Na jednej strane sme disciplinovaná, pedantná a usporiadaná krajina, avšak 39 opýtaných sa priznalo, že využíva mestskú hromadnú prepravu načierno," uviedol licencovaný psychológ Holger Geissler, ktorý je zostavovateľom knihy.

Už ste čítali?