Dobré noviny
Stropkovčania môžu problémy v meste hlásiť už aj cez portál
TASR
TASR

Stropkovčania môžu problémy v meste hlásiť už aj cez portál

Pri každom podnete je potrebné uviesť krátky názov a popis problému, zvoliť jednu z príslušných kategórií, určiť ulicu, kde sa podnet nachádza, a fotografiu, ktorá daný problém dokumentuje.

Erb mesta Stropkov Foto: Heraldický register

Stropkov 2. júla (TASR) – Od začiatku júla môžu aj Stropkovčania hlásiť problémy v meste a podávať podnety cez portál Odkazprestarostu.sk. Po Prešove, Kežmarku, Starej Ľubovni, Svidníku a Levoči je aj mesto Stropkov ďalšie v Prešovskom kraji, ktoré sa rozhodlo pridať portál medzi svoje komunikačné nástroje.

„V minulosti som mal z pozície poslanca zastupiteľstva i občana mesta pocit, že samospráva sa pred verejnosťou uzatvára. V súčasnosti sa snažíme nastaviť komunikačné štandardy tak, aby sme sa čo najviac priblížili našim obyvateľom i návštevníkom. Otvorená komunikácia je základom dobrých vzťahov, preto vítam tento projekt a teším sa na spoluprácu s Inštitútom pre dobre spravovanú spoločnosť (SGI). Verím, že aj vďaka nemu dostane nový rozmer i spolupráca s obyvateľmi a návštevníkmi nášho mesta,“ povedal na margo nového projektu primátor Stropkova Ondrej Brendza.

Stropkovčania môžu na stránke nielen podávať podnety, ale aj sledovať pod každým z nich komunikáciu medzi samosprávou a občanmi, ale aj medzi samosprávami a ďalšími subjektmi, ktorí do riešenia problémov vstupujú. Zorientovať sa tu môžu i v kompetenciách samosprávy.

„Obyvatelia neraz nemajú vedomosť o tom, kto je kompetentný ich problém riešiť, kedy ešte môže zasiahnuť samospráva a kedy už túto možnosť nemá. Zverejnením komunikácie medzi úradníkom a obyvateľom sa o konkrétnom probléme a jeho možných riešeniach dozvedia ďalšie stovky obyvateľov. Prehľadne a bez námahy tak môžu nájsť odpovede na svoje otázky,“ hodnotí Jakub Kmeť z Inštitútu SGI, ktorý portál prevádzkuje.

Verejnosť môže podnety posielať buď priamo na webovej stránke www.odkazprestarostu.sk, alebo prostredníctvom mobilných aplikácií, ktoré sú v súčasnosti dostupné pre všetky operačné systémy. Pri každom podnete je potrebné uviesť krátky názov a popis problému, zvoliť jednu z príslušných kategórií (napr. životné prostredie, parkovanie áut a podobne), určiť ulicu, kde sa podnet nachádza, a fotografiu, ktorá daný problém dokumentuje. Po potvrdení podnetu administrátorom portálu nasleduje jeho odoslanie samospráve. O odoslaní podnetu portál informuje prostredníctvom e-mailovej notifikácie. Po zverejnení podnetu samospráva odpovedá, či a ako ho bude riešiť. Ak mesto Stropkov nezašle prvú odpoveď do 14 dní od pridania podnetu, podnet je automaticky označený ako neriešený.

Podľa Kmeťa užívatelia najčastejšie nahlasujú problémy týkajúce sa kvality ciest a chodníkov, dopravného značenia a neporiadku či znečistenia životného prostredia. Portál dodnes prispel k vyriešeniu viac než 7300 problémov. Aktívne ho využíva takmer 6000 užívateľov, pričom dnes je k dispozícii už 1,3 miliónu obyvateľov. Rozšírením do Stropkova bude slúžiť ďalším takmer 11.000 ľudí.

Už ste čítali?