Dobré noviny
Slovensko za vlaňajšok malo príjmy z cestovného ruchu skoro 2 mld. eur
TASR
TASR

Slovensko za vlaňajšok malo príjmy z cestovného ruchu skoro 2 mld. eur

Osobitý význam pri promovaní Slovenska v zahraničí predstavovali medzinárodné výstavy a veľtrhy cestovného ruchu či infocesty.

Ilustračné foto Foto: TASR/František Iván

Bratislava 27. mája (TASR) – Rok 2014 sa niesol v znamení neutíchajúceho rusko-ukrajinského konfliktu, výrazných výkyvov kurzu eura i okolitých národných mien a v neposlednom rade nepriazne počasia. Hoci pod ich vplyvom zaznamenalo Slovensko pokles návštevnosti, turisti, ktorí prišli, ostali dlhšie a minuli viac peňazí. Konštatovala to dnes v Bratislave v rámci verejného odpočtu Slovenskej agentúry pre cestovný ruch (SACR) jej generálna riaditeľka Marta Kučerová.

Podľa jej slov za uplynulý rok Slovensko zaznamenalo nárast príjmov z cestovného ruchu na takmer 2 miliardy eur, čo je o 1,6 milióna viac ako v roku 2013. Za pozitívum označila skutočnosť, že už v závere roka sa situácia v cestovnom ruchu stabilizovala a návštevnosť sa priblížila hodnotám z historicky najúspešnejšieho roku 2013. Pozitívny vývoj pokračoval aj prvom kvartáli tohto roka. Ukazuje sa, že situácia sa konsoliduje. Postupná stabilizácia cestovného ruchu, ku ktorej prišlo v závere minulého roka, sa v prvom kvartáli tohto roku preklopila do rastu. Návštevnosť Slovenska sa v tomto období zvýšila oproti minulému roku o 4,1 %, pričom dynamickejšie sa vyvíjal počet domácich návštevníkov (rast o 4,3 %) ako zahraničných (rast o 3,6 %). Z primárnych trhov vykázali rast najmä Česko, Maďarsko, Poľsko, Rakúsko, Nemecko, Taliansko a Veľká Británia. Návštevnosť turistov zo spomínaných trhov vzrástla natoľko, že aj napriek pretrvávajúcemu výpadku dovolenkárov z Ruska a Ukrajiny dosiahli čísla za prvý kvartál plusové hodnoty.

Aj napriek tomu, že počet turistov klesol, dĺžka ich pobytu v roku 2014 rástla. Celkovo trvala priemerná návšteva 2,9 dňa, čo predstavuje medziročný nárast o 3,1 %. Zahraniční návštevníci tak míňali svoje peniaze na Slovensku dlhšie.

Primárnou úlohou SACR je prezentovať Slovensko ako atraktívnu celoročnú turistickú destináciu. V uplynulom roku realizovala mediálne kampane v hodnote 2,7 milióna eur, ktoré zasiahli milióny potenciálnych návštevníkov po celom svete. Len kampaň na globálnej televíznej stanici Eurosport videlo viac ako 100 miliónov ľudí v 54 krajinách. Reklamné kampane na internetových gigantoch Google a YouTube zamerané na okolité krajiny, Rusko a Veľkú Britániu, sa zobrazili viac ako 14,5 milióna užívateľom. To viedlo k zvýšeniu návštevnosti portálu www.slovakia.travel. Ďalšie milióny zobrazení a čítaní priniesla inzercia v printoch, palubných časopisoch vlakov a leteckých spoločností a prostredníctvom ďalších nosičov.

Osobitý význam pri promovaní Slovenska v zahraničí predstavovali medzinárodné výstavy a veľtrhy cestovného ruchu či infocesty. Tie boli vynikajúcou platformou pre vytváranie živých kontaktov so zástupcami médií i touroperátorov. V roku 2014 prezentovala SACR Slovensko na medzinárodných veľtrhoch na takmer 20 trhoch, čo predstavuje náklady vo výške 1,7 milióna eur.

"Našu krajinu propagujeme ako atraktívnu celoročnú destináciu, ktorá pokryje predstavy o ideálnej dovolenke pre široké spektrum cestovateľov. Pri kampaniach využívame mix viacerých posolstiev, ktoré prispôsobujeme a cielime podľa znalostí o konkrétnych trhoch. Merateľné parametre našich kampaní nám ukazujú výrazne stúpajúci záujem o Slovensko. Na druhej strane si treba uvedomiť, že záujem ľudí navštíviť akúkoľvek krajinu a vrátiť sa do nej, nie je len o marketingových aktivitách, ale najmä o osobnej skúsenosti a referenciách," zdôraznila generálna riaditeľka SACR.

Už ste čítali?