Dobré noviny
Reštaurácia, kde peniazmi nezaplatíte
Dobré noviny
Dobré noviny

Reštaurácia, kde peniazmi nezaplatíte

Vo francúzskej reštaurácii sa už na zabudnutú peňaženku nevyhovoríte.

Keď vyrážate do reštaurácie, je jasné, že vaša peňaženka odíde o pár bankoviek ľahšia. Nemusí to tak byť ale vždy. Napríklad vo Francúzsku už sa na zabudnutú peňaženku nevyhovoríte. Miesto peniazmi sa totiž v jednej z reštaurácií platí umývaním riadu. A tomu sa nevyhne nikto.

Jedna z francúzskych značiek vyrábajúcich umývacie prostriedky, Mir, prišla so zaujímavým konceptom propagácie. Ich potenciálni zákazníci mohli vyskúšať unikátnu reštauráciu La Bastide d'Opio. Avšak namiesto toho, aby štandardne zaplatili za svoje jedlo peniazmi, dostali účtenku, ktorá presne vymedzovala, koľko akého riadu budú v rámci platenia musieť umyť.

Stačilo len jednoducho v období 16.-18. októbra prísť do jednej z parížskych ulíc, nájsť si v reštaurácii svoj stôl a objednať si. Predjedlo, hlavný chod a pokojne aj dezert. Namiesto cien však jedálny lístok ukazoval kúsky riadu, ktoré budú návštevníka čakať pri "platení". Napríklad ľahký predkrm z mozarelly a paradajok stál len niekoľko príborov, zatiaľ čo za niečo väčšie musel návštevník vydrhnúť napríklad veľkú mastnú panvicu. Keď potom došlo na vyúčtovanie, neostávalo nič iné, ako vyhrnúť si rukávy a pustiť sa do toho. Veľkou výhodou tohto konceptu je rozhodne to, že sa nikto nemôže vyhovoriť na zabudnutú peňaženku.

Mir navyše vystavil návštevníkov svojim produktom pomerne zábavnou a inovatívnou cestou. Nemusel ich nudnými reklamami v televízii presviedčať o tom, že Mir vyčistí všetku mastnotu a je skrátka najlepší. Nechal ich si to vyskúšať na vlastnej koži. Navyše zúčastnení len ťažko na svoj ​​zážitok zabudnú. Kampaň sa inšpirovala niekoľkými fitness centrami v New Yorku, kde sa platí za cvičenie dobrovoľníctvom. Záujemcovia o cvičenie tak miesto peňazí investujú skôr svoju energiu. Niektorí vytierajú podlahu, iní dopĺňajú toaletný papier. Spoločne ale pracujú na tom, aby ich telocvičňa bola čistá a príjemná. Potom môžu bezplatne cvičiť, čo sa hodí hlavne mladším ľuďom, ktorí v New Yorku študujú.

Zaujímavú formu zaplatenia účtu svojim návštevníkom ponúkla anglická reštaurácia The Picture House. Ani jej hostia nemuseli vyťahovať svoje peňaženky a počítať útratu. Stačilo len svoje jedlo vyfotiť na Instagram a platenie bolo razom vyriešené. Aj tento projekt bol krátkodobý a slúžil ako marketingový nástroj pre výrobcov potravín Birds Eye.

Zdroj: Yahoo

Už ste čítali?