Dobré noviny
Google je porazený, najnavštevovanejšie je Yahoo
Dobré noviny
Dobré noviny

Google je porazený, najnavštevovanejšie je Yahoo

Portál Yahoo sa stal lídrom medzi americkými webmi. Jeho postavenie na trhu sa vylepšuje od nástupu nového vedenia.

WASHINGTON/BRATISLAVA 23. augusta - Reorganizácia a skvalitňovanie služieb pod taktovkou nového vedenia sa spoločnosti Yahoo začína vyplácať. Kedysi najnavštevovanejší portál v Spojených štátoch amerických sa opäť vracia na svoju pozíciu. V návštevnosti predbehol Google, Microsoft aj Facebook. 

Firma vypadla z prvej priečky v júni 2011 a na trón zasadol konkurenčný Google. Agentúra comScore, ktorá sa venuje meraniu návštevnosti internetových stránok, však v júli 2013 namerala portálu Yahoo 196 miliónov jedinečných návštevníkov, čím sa Yahoo vracia na výslnie. Porazený Google na druhej priečke prilákal 192 miliónov návštevníkov. Microsoft sa so 179 miliónmi návštevníkov umiestnil na tretej priečke. Facebook je v USA až na štvrtom mieste so 142 miliónmi jedinečných návštevníkov.

comScore upozorňuje, že výsledky Yahoo ešte v budúcnosti zrejme porastú. Agentúra totiž do návštevnosti zatiaľ nezapočítava návštevnosť blogového portálu Tumblr, ktorý Yahoo nedávno kúpilo.

Podľa analytikov za úspechom Yahoo stojí ozdravný plán, ktorým spoločnosť pod novým vedením prechádza. Od júla 2012 je spoločnosť vedená atraktívnou blondínou Marissou Mayerovou, ktorá do Yahoo prešla z práve z konkurenčného Google. Tá v rámci svojho ozdravného plánu nariadila viacero zmien v poskytovaných službách a zorganizovala niekoľko úspešných akvizícií. Výsledkom jej snaženia je prinavrátenie Yahoo na výslnie.

V rámci celosvetového trhu však ešte Yahoo bude musieť výrazne zabojovať. Na tomto trhu totiž stále dominuje Google a jeho porážku síce aktuálny úspech Yahoo sľubuje, je však podmienená ďalším skvalitňovaním služieb.

Šéfka spoločnosti Yahoo Marissa Mayer.

Zdroj: magazín Digital Trends

Už ste čítali?