Dobré noviny
Prieskum odhalil tajomstvá slovenských oteckov
OMNIPUBLIC
OMNIPUBLIC

Prieskum odhalil tajomstvá slovenských oteckov

Každá mamička to pozná – môžeme byť trpezlivé, môžeme sa snažiť, hrať sa a vymýšľať zábavu, stačí keď príde domov ocko a deti sa zmenia ako mávnutím čarovného prútika. Niektoré veci jednoducho vedia len ockovia. Presvedčiť deti, aby sa umyli, alebo upratali hračky nás stojí niekedy nadľudské úsilie. Ocko len zavelí a všetko ide ako po masle. Ako je to možné? Slovenskí ockovia skrátka majú svoje tajomstvá.

Slovenskí ockovia si rodičovstvo užívajú naplno. Voľného času s deťmi majú síce menej ako mamičky, napriek tomu si aj to málo vychutnávajú naplno.  A priznajme si, niekedy im to s deťmi ide lepšie ako mamičkám. Každá mamička to pozná – môžeme byť trpezlivé, môžeme sa snažiť, hrať sa a vymýšľať zábavu, stačí keď príde domov ocko a deti sa zmenia ako mávnutím čarovného prútika. Niektoré veci jednoducho vedia len ockovia. Presvedčiť deti, aby sa umyli, alebo upratali hračky nás stojí niekedy nadľudské úsilie. Ocko len zavelí a všetko ide ako po masle. Ako je to možné? Slovenskí ockovia skrátka majú svoje tajomstvá.

Oreo prieskum slovenských oteckov nám napovie viac akí sú tí naši ockovia a ako si rodičovstvo užívajú.

Dokážete zveriť deti partnerovi?

Rodičia si navzájom dôverujú a nemajú obavy, ak ostane partner sám s deťmi. Len 10% mamičiek sa obáva zveriť deti do opatery otcovi a ak na to pristúpia, tak len na krátky čas. Väčšina rodičov nemá stanovený pravidelný čas, kedy sú deti len s jedným z rodičov.

Ockovia a obľúbená zábava s deťmi

Ockovia sa s deťmi nielen hrajú, ale delia si s mamičkami aj bežné denné povinnosti. Okrem rozvozu detí do školy, zo školy a na krúžky, tréningy sa ockovia starajú aj o prípravu raňajok. Aj športové aktivity s deťmi bežne riešia oteckovia. Príprava večere a upratovanie je naopak doménou mamičiek. Deti sa však s ockom najradšej zabávajú. Vystrájanie, výlety, sledovanie televízie, alebo hry na počítači sú predsa len lepšie s ockom. Muži oproti ženám chodia častejšie s deťmi do kina, či divadla a tiež viac nakupujú.

Zakázané aktivity

Každá druhá matka aj otec deťom občas povolí niektorú zo zakázaných aktivít, ktoré im nedovoľuje partner. Aj keby sa zdalo, že ockovia sú oveľa benevolentnejší, nie je to tak. Otcovia a matky sa v tomto takmer vôbec nelíšia. Najčastejším prehreškom je hranie sa na počítači. Ockovia oveľa častejšie ako mamičky dovoľujú hru na PC, sledovanie TV, akčné filmy a zakázané sladkosti a nápoje. Mamičky viac ako ockovia povoľujú zakázaný make-up.

Tajomstvá určené len ockovi

Tretina rodičov vie, že deti sa zverujú s niektorými tajomstvami len ockovi. O niektorých mamičky dokonca ani netušia. Týka sa to najmä nezbedností, ktoré sa mama nesmie dozvedieť (72%), problémov s kamarátmi a spolužiakmi, alebo zlých známok a poznámok.

Ockovia na materskej?

Slovenskí ockovia si trúfajú starať sa o deti na materskej dovolenke. Minimálne deklarujú odvahu, že o tom reálne uvažujú. Aj keď skúsenosť s materskou dovolenkou má len malé percento mužov, až dve tretiny oteckov sú presvedčené, že by to zvládli. Naopak až tretina žien je presvedčená, že to muž v žiadnom prípade nezvládne.

Deň otcov

Deň otcov poznajú lepšie slovenské mamičky ako ockovia. 40% oteckov síce o ňom už počulo, ale nevybavujú si jeho podstatu. Preto je pre slovenské rodiny tento deň obyčajným dňom bez osláv. Veľmi málo oteckov je na Deň otcov obdarovaných darčekom, alebo si užíva výsady výnimočného dňa ako to býva na Deň matiek.

O prieskume

Oreo prieskum o slovenských oteckoch bol zadaný značkou OREO (spoločnosti Kraft Foods SR). Online zber dát realizovala agentúra Perfect Crowd v januári 2013. Celkovo bolo oslovených 500 respondentov, z toho 50% matiek a 50% otcov, ktorí majú aspoň jedno dieťa, s trvalým pobytom v Slovenskej republike a to vo veku od 24 do 54 rokov.

O spoločnosti Kraft Foods Slovakia, a.s.

Spoločnosť Kraft Foods Slovakia je súčasťou spoločnosti Mondelēz International Inc., ktorá je popredným výrobcom snackov s bezkonkurenčným portfóliom značiek, ktoré ľudia milujú. Ide o svetové značky bývalej spoločnosti Kraft Foods Inc., ktorá 1. októbra 2012 oddelila svoju potravinársku výrobu v Severnej Amerike. Máme na mysli kultové značky, medzi ktoré patrí napríklad Cadbury, Jacobs, LU, Milka, Nabisco, Oreo, Tang a Trident. Obrat Mondelēz International je približne 36 miliárd USD a spoločnosť svoju činnosť realizuje vo viac ako 80. krajinách. Pre viac informácií navštívte stránku www.mondelezinternational.com a www.facebook.com/mondelezinternational.

V Čechách a na Slovensku spoločnosť Kraft Foods zmení názov na Mondelēz International 29. apríla 2013.

Ilustračné foto: flickr.com

Už ste čítali?