Duša neumiera, ale odchádza do vesmíru, tvrdia poprední vedci

Duša neumiera, ale odchádza do vesmíru, tvrdia poprední vedci

Ilustračné foto.
Ilustračné foto. — Foto: Pixabay

Teória tiež hovorí, že akonáhle ľudia vstúpia do fázy známej ako klinická smrť, mikrotubuly v mozgu strácajú kvantový stav, ale uchovajú si informácie uložené v nich. Inými slovami, duša nezomrie po smrti, ale vráti sa do vesmíru.

Dvaja poprední svetoví vedci veria, že našli odpoveď na otázku, ktorá trápi ľudstvo od jeho počiatkov. Prišli s teóriou, ktorá tvrdí, že ľudská duša je nesmrteľná a po našej smrti smeruje do vesmíru. Informácie o tejto teórii zverejnili na svojom webe.

Americký fyzik Stuart Hameroff a britský matematik Sir Roger Penrose vo svojej teórii tvrdia, že mozog je biologický počítač a ľudské vedomie je program, ktorý beží na tomto „počítači“. A tento program, alebo duša, neprestáva pracovať ani po našej smrti.

Čítajte tiež:
Ohromujúci objav! Čo sa deje v ľudskom tele po smrti?

Kvantová štúdia vedomia, ktorá priniesla tieto závery, bola vedcami spracovávaná od roku 1996. Podľa teórie sa duša uchováva vo vláknitých štruktúrach mozgových buniek nazývaných mikrotubuly.

„Povedzme, že srdce prestáva biť, krv prestáva prúdiť; mikrotubuly strácajú kvantový stav. Kvantové informácie v rámci mikrotubuly nebudú zničené, nie je možné ich zničiť, iba sa rozšíria a rozptýlia do vesmíru. Ak je pacient resuscitovaný, oživený, táto kvantová informácia sa vráti do mikrotubule a potom pacient povie: ‚Mal som skúsenosť s blízkou smrťou.‛ Ak pacienta nemožno oživiť a zomrie, je pravdepodobné, že táto kvantová informácia môže existovať aj mimo tela, možno aj nekonečne dlho ako duša,“ povedal doktor Hameroff v dokumente televízie Science Channel.

Okrem toho, že podľa vedcov je naša duša obyčajným programom, tvrdia, že to, čo ľudia vidia ako vedomie, je v skutočnosti výsledkom účinkov „kvantovej gravitácie“ v takzvaných „mikrotubulách“. Vedci označili tento proces za „orchestrovaná objektívna redukcia“ (Orch-OR).

Čítajte tiež:
Čo prichádza po smrti? Ľudia, ktorí ju prežili, prezradili, čo videli

Sir Roger Penrose je profesorom matematiky na Oxfordskom inštitúte matematiky. V roku 1988 získal spolu so Stephenom Hawkingom Wolfovu cenu za fyziku. Stuart Hameroff je profesorom na Arizonskej univerzite a známym sa stal vďaka štúdiu vedomia.

Táto teória bola predmetom skeptickej kritiky od jej prvého predstavenia pred 20 rokmi. Obaja vedci si však za ňou stoja a prinášajú nové a nové poznatky, o ktorých veria, že ich teóriu podporujú.

Čítajte tiež:
Vedci prvý raz odfotili smrť. Je bledomodrá

zdroj: Echo24

SLEDUJTE KAŽDÝ DEŇ ZAUJÍMAVÉ FAKTY NA FACEBOOKU!