Dobré noviny
Érsek: Bratislavské letisko potrebuje koncesionára na 30 rokov
TASR
TASR

Érsek: Bratislavské letisko potrebuje koncesionára na 30 rokov

Bratislavské letisko Milana R. Štefánika
Bratislavské letisko Milana R. Štefánika — Foto: Facebook Letisko Bratislava

Cieľom takéhoto kroku má byť podľa šéfa rezortu dopravy "rozlietanie" bratislavského letiska a pripomenul aj potrebu ďalších investícií.

Bratislava 19. septembra (TASR) - Bratislavské letisko potrebuje koncesionára, ktorý by ho prenajal na 30 rokov. Taký má názor minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd). Musí ho však ešte prerokovať na Koaličnej rade s lídrami koaličných strán.

"Podľa môjho názoru na bratislavské letisko potrebujeme koncesionára na 30 rokov a vypísať medzinárodný tender," uviedol šéf rezortu dopravy na dnešnom stretnutí s novinármi. Záujem o letisko podľa jeho slov je, v súčasnosti však Érsek nechce rokovať s nikým, kým sa nevypíše súťaž. "Chvalabohu je o to záujem a súťaž ukáže, kto bude najlepší," dodal minister.

Cieľom takéhoto kroku má byť podľa šéfa rezortu dopravy "rozlietanie" bratislavského letiska a pripomenul aj potrebu ďalších investícií, či už do pristávacej dráhy alebo do modernizácie prístupu cestujúcich z lietadla do haly letiska. "Nemôžeme stavať na tom, že tu budú pristávať len nízkonákladové letecké spoločnosti. Treba, aby to niekto rozlietal," doplnil Érsek.

Čo sa týka národného leteckého dopravcu, o ktorom hovorí predovšetkým vládna strana SNS, ten je podľa ministra v programovom vyhlásení vlády. Chce si však nechať vypracovať štúdiu uskutočniteľnosti, ktorá by mala ukázať, ako by mohol takýto dopravca fungovať. "Jednoducho bez toho, aby som videl čísla - štúdiu uskutočniteľnosti, neviem sa rozhodnúť a nechcem sa rozhodnúť čo s národným prepravcom," zdôraznil Érsek.

Pripomenul, že napríklad v súčasnosti lietajú na trase Košice - Bratislava - Praha ČSA a sú v strate. Uvažuje napríklad aj o tom, že by sa v rámci súťaže na koncesionára zapracovalo do jeho projektu aj to, že musí zabezpečiť fungovanie národného dopravcu.

Zámer ministra Érseka riešiť situáciu na bratislavskom letisku nadväzuje na kroky jeho predchodcov. S analýzou bratislavského letiska a hľadaním riešenia pre jeho ďalší rozvoj sa totiž začalo ešte pred niekoľkými rokmi, keď ministerstvo dopravy viedol Ján Figeľ (KDH). Už vtedy sa spomínala možnosť jeho 30-ročného prenájmu. S analyzovaním sa následne pokračovalo aj za predchádzajúcej vlády, keď bol ministrom Ján Počiatek (Smer-SD). Ten videl pre rozvoj bratislavského letiska ako najzmysluplnejšie riešenie nájdenie strategického partnera.

Už ste čítali?