M. ŠEFČOVIČ: Chceme, aby najčistejšie autá boli vyrábané v Európe
TASR
TASR

M. ŠEFČOVIČ: Chceme, aby najčistejšie autá boli vyrábané v Európe

Eurokomisár povedal, že je nevyhnutné, aby Európa bola v hre aj vo výrobe batérií pre elektrické autá a nebola závislá od ázijských výrobcov.

Slovák Maroš Šefčovič — Foto: TASR/AP

Brusel 14. septembra (TASR) - Európska komisia (EK) má ambície, aby najlepšie a ekologicky najčistejšie autá boli vyrábané v Európe. Uviedol to dnes podpredseda EK pre Energetickú úniu Maroš Šefčovič v rámci slávnostného otvorenia medzinárodného autosalónu vo Frankfurte nad Mohanom. Na otvorení autosalónu sa zúčastnila aj nemecká kancelárka Angela Merkelová.

Medzinárodný autosalón má podtitul "Budúcnosť teraz" a je zameraný aj na oblasť novej mobility, vrátane elektrických a autonómnych vozidiel. Súčasťou vystavených exponátov je aj AeroMobil, lietajúce auto zo Slovenska.

Delegáciu Európskej komisie, ktorá sa na autosalóne zúčastní rôznych sprievodných podujatí, dotvárajú eurokomisár pre rozpočet a ľudské zdroje Günther Oettinger, komisárka pre dopravu Violeta Bulcová a komisárka pre digitálnu ekonomiku a spoločnosť Marija Gabrielová.

Šefčovič vystúpil s prejavom na tému "Európska mobilita - urýchlenie do budúcnosti". V správe pre TASR upozornil, že ambície Európanov sú jednoznačné: "Chceme, aby najlepšie a najčistejšie autá boli vyrábané v Európe. Chceme, aby tieto autá používali špičkovú infraštruktúru, aby boli svetovou špičkou najprv pre alternatívne palivá a neskôr aj pre autonómne autá," uviedol slovenský eurokomisár.

V súvislosti s hlavnými prioritami rozvoja európskeho automobilizmu dodal, že je nevyhnutné, aby Európa bola v hre aj vo výrobe batérií pre elektrické autá a nebola závislá od ázijských výrobcov.

"Európska komisia je pripravená pomôcť tejto tranzícii," odkázal Šefčovič a dodal, že táto pomoc môže mať formu kombinovaných finančných nástrojov Únie, zdrojov z Európskej investičnej banky (EIB) a súkromného kapitálu.

Šefčovič tiež pripomenul, že ďalšie zdroje bude treba nasmerovať do pracovnej sily, pretože plánované revolučné zmeny v oblasti mobility sú aj o nových zručnostiach, ktoré musia odrážať digitálnu éru spojenú s dátami či robotikou.

"Nemáme na výber. V hre je veľa. Automobilový sektor zamestnáva približne 12,6 miliónov Európanov, takmer šesť percent pracovnej sily. Európa musí zostať v hre a zostať globálnym lídrom," uviedol Šefčovič.

Už ste čítali?

Slovenka Erika: Rakovina mi viac dala, ako vzala. Musela som…

Mladej Slovenke diagnostikovali rakovinu, liečbu však vníma ako veľké…

Hrobár Ľubor: Vyťali stromy a z citorínov robia kolotočiarske…

Počas rokov práce zažil všeličo, od opitého farára, cez splašené…

Slovenku vyhlásili za jednu zo 100 najvplyvnejších žien vo Švajčiarsku.…

Preraziť v zahraničí nie je jednoduché. Rodáčke z Nitry sa to však…

Prvá Slovenka nominovaná na juniorskú Nobelovu cenu: Nikde v…

Mladá Slovenka získala nomináciu na prestížne ocenenie. Podarilo…