M. ŠEFČOVIČ: Chceme, aby najčistejšie autá boli vyrábané v Európe
TASR
TASR

M. ŠEFČOVIČ: Chceme, aby najčistejšie autá boli vyrábané v Európe

Eurokomisár povedal, že je nevyhnutné, aby Európa bola v hre aj vo výrobe batérií pre elektrické autá a nebola závislá od ázijských výrobcov.

Slovák Maroš Šefčovič — Foto: TASR/AP

Brusel 14. septembra (TASR) - Európska komisia (EK) má ambície, aby najlepšie a ekologicky najčistejšie autá boli vyrábané v Európe. Uviedol to dnes podpredseda EK pre Energetickú úniu Maroš Šefčovič v rámci slávnostného otvorenia medzinárodného autosalónu vo Frankfurte nad Mohanom. Na otvorení autosalónu sa zúčastnila aj nemecká kancelárka Angela Merkelová.

Medzinárodný autosalón má podtitul "Budúcnosť teraz" a je zameraný aj na oblasť novej mobility, vrátane elektrických a autonómnych vozidiel. Súčasťou vystavených exponátov je aj AeroMobil, lietajúce auto zo Slovenska.

Delegáciu Európskej komisie, ktorá sa na autosalóne zúčastní rôznych sprievodných podujatí, dotvárajú eurokomisár pre rozpočet a ľudské zdroje Günther Oettinger, komisárka pre dopravu Violeta Bulcová a komisárka pre digitálnu ekonomiku a spoločnosť Marija Gabrielová.

Šefčovič vystúpil s prejavom na tému "Európska mobilita - urýchlenie do budúcnosti". V správe pre TASR upozornil, že ambície Európanov sú jednoznačné: "Chceme, aby najlepšie a najčistejšie autá boli vyrábané v Európe. Chceme, aby tieto autá používali špičkovú infraštruktúru, aby boli svetovou špičkou najprv pre alternatívne palivá a neskôr aj pre autonómne autá," uviedol slovenský eurokomisár.

V súvislosti s hlavnými prioritami rozvoja európskeho automobilizmu dodal, že je nevyhnutné, aby Európa bola v hre aj vo výrobe batérií pre elektrické autá a nebola závislá od ázijských výrobcov.

"Európska komisia je pripravená pomôcť tejto tranzícii," odkázal Šefčovič a dodal, že táto pomoc môže mať formu kombinovaných finančných nástrojov Únie, zdrojov z Európskej investičnej banky (EIB) a súkromného kapitálu.

Šefčovič tiež pripomenul, že ďalšie zdroje bude treba nasmerovať do pracovnej sily, pretože plánované revolučné zmeny v oblasti mobility sú aj o nových zručnostiach, ktoré musia odrážať digitálnu éru spojenú s dátami či robotikou.

"Nemáme na výber. V hre je veľa. Automobilový sektor zamestnáva približne 12,6 miliónov Európanov, takmer šesť percent pracovnej sily. Európa musí zostať v hre a zostať globálnym lídrom," uviedol Šefčovič.

Už ste čítali?

Nitrania nesmelo ponúkli svoje farmárske čipsy obchodnému reťazcu.…

Poctivá práca prináša ovocie. Zemiakové lupienky od malej…

Policajti chceli zastaviť cestného piráta. Stačil jediný pohľad…

Policajti z Trenčína zaregistrovali auto, ktoré si to šinulo cez Trenčín…

Zomrel sovietsky hrdina, ktorý zachránil svet pred jadrovou…

Svet vzdáva hold hrdinovi, o ktorom dlhé roky nikto nevedel. Vďaka jeho rozhodnutiu…

Slovák dokáže vyrobiť topánky, ktoré vydržia celý život. V obchodoch…

Obchody sú síce plné najrôznejších topánok…