ARC Bratislava celkovo na 30. mieste testovacieho dňa Le Mans
Účasť na okruhu La Sarthe nebola počas testovacieho dňa povinná pre všetkých pilotov, nováčikovia však museli odjazdiť minimálne desať kôl a päťkrát preťať cieľovú čiaru.
Le Mans 5. júna (TASR) - Tím ARC Bratislava obsadil celkovú 30. pozíciu na nedeľnom oficiálnom testovacom dni 24 hodín Le Mans. Vo svojej kategórii LMP2 sa prvý slovenský tím v histórii najslávnejších vytrvalostných motoristických pretekov umiestil na 24. priečke.
ARC absolvovalo 66 kôl, svoj najlepší čas 3:38,905 minúty dosiahlo v 42. kole. Účasť na okruhu La Sarthe nebola počas testovacieho dňa povinná pre všetkých pilotov, nováčikovia však museli odjazdiť minimálne desať kôl a päťkrát preťať cieľovú čiaru. Miroslav Konôpka síce súťažil v Le Mans už dvakrát vo farbách zahraničných tímov, ale po troj a viacročnej pauze aj jeho považujú pravidlá za nováčika. Na kolegov Konstantinsa Calka z Lotyšska a Holanďana Rika Breukersa čaká úplná premiéra. Žltý prototyp Ligier JS P217 Gibson s číslom 49 mal po testoch dostať novú prevodovku. Spoločne s časťou tímu zostane auto v dejisku až do pretekov, zvyšok sa pridá v nedeľu 11. júna.
Vo výsledkovej listine dominovali prototypy LMP1 Toyota, ktoré mali na konte cez tristo kôl. Najrýchlejšie bolo auto s číslom 7 (3:18,132 min), nasledovali osmička (+1,158 s) a deviatka (+3,323). Porsche č. 2 skončilo na štvrtej priečke (+3,380), nemecký obhajca víťazstva s číslom 1 bol piaty (+3,968). Kategória LMP2 je najpočetnejšia, zapojilo sa do nej 25 zo 60 posádok. Najlepší výsledok si v nej pripísal tím Signatech Alpine Matmut (3:28,146 min), ktorý s Orecou dokonca zdolal jediného súkromného účastníka najsilnejšej triedy Bykolles Racing Team.
V LMGTE Pro zabojuje trinásť automobilov a v LMGT Am sa predstaví šestnástka. Okruh pre 24 hodín Le Mans čiastočne využíva civilné komunikácie, je dlhý (13.629 metrov) aj rýchly vďaka rovinkám či tiahlym pasážam. Rekord 3:17,475 minúty drží od roku 2015 Nemec André Lotterer na prototype LMP1 Audi, ktoré sa po uplynulej sezóne stiahlo z vytrvalostného motoršportu. Lotterer presedlal do Porsche č. 1.
V nedeľu 11. júna bude administratívne a technické preberanie, ktoré pokračuje aj o deň neskôr. Trinásteho sú na programe oficiálne fotografovanie pilotov a autogramiáda, 14. sa pokračuje už voľným tréningom a prvou kvalifikáciou. Pätnásteho sa uskutočnia zostávajúce dve časti kvalifikácie, v piatok 16. je na trati pokoj, ale na námestí Republiky sa koná prehliadka jazdcov na veteránoch. V sobotu 17. júna bude napätie cítiť pri ranných zahrievacích kolách a všetko vypukne letmým štartom odmávaným francúzskou vlajkou presne o pätnástej hodine.