Dobré noviny
Ak váš šéf robí týchto 5 vecí, máte šťastie na skvelého manažéra
Radka Turoňová
Radka Turoňová

Ak váš šéf robí týchto 5 vecí, máte šťastie na skvelého manažéra

Ilustračné foto
Ilustračné foto — Foto: Pixabay

Myslíte si, že váš šéf zakaždým vie, čo robí a aj vo vzťahu k vám sa správa profesionálne a férovo? Alebo mu k dokonalosti niečo chýba? Podľa týchto piatich bodov zistíte, či je skutočne dobrým vodcom.

BRATISLAVA 9. mája - Nie každý má na to, aby mohol riadiť ľudí, no šéfovia bývajú skutočne všelijakí. Ak však na týchto päť otázok dokážete odpovedať pozitívne, máte šťatie na dobrého a férového vodcu. Podľa magazínu Forbes je pre dobré manažovanie dôležité dodržiavať týchto 5 bodov. Spoznávate v nich svojho šéfa?

1. Pracuje s každým jedným zamestnancom, aby mu pomohol pochopiť jeho úlohu, ktorá vedie k úspechu?

Nadpolovičná väčšina zamestnancov si neuvedomuje, aké môžu mať ich pracovné povinnosti dopad na financie spoločnosti. Potrebné je preto komunikovať s každým zamestnancom, aby si uvedomil, že aj on môže prispieť k cieľu, respektíve výsledku spoločnosti.

2. Stretáva so zamestnancami pravidelne, aby s nimi diskutoval o napredovaní?

Byť dobrým manažérom znamená aj byť dobrým učiteľom, koučom či mentorom. Pravidelné stretnutia so zamestnancami poskytujú spätnú väzbu, ktorá by mala prebiehať na oboch stranách. Pri diskusii sa netreba obávať ani náročnejších rozhovorov, je však dôležité ujasniť si, či vládne spokojnosť na všetkých frontoch, či sú zamestnanci spokojní a čo im ich práca prináša.

3. Dokáže jasne definovať víziu a stratégiu pre skupinu, oddelenie či organizáciu?

Rozhodne tým však nemáme na mysli e-mail s prezentáciou v Power Pointe, ktorú si majú zamestnanci pripnúť na nástenku a memorovať. Predstava vízie musí byť predstavená a podaná poriadne i zrozumiteľne, je dôležité, aby si všetci uvedomovali, že strategické ciele dokážu dosiahnuť len spoločným úsilím. To je to, čo vytvára tím, ktorý môže dosahovať skvelé výsledky. Nedostatočné oboznámenie ľudí so stratégiou môže mať opačný efekt, hlavne chaos, nedisciplinovať i nevedomosť. Jasné vytýčenie cieľov však motivuje k snaženiu sa dosahovať čo najlepšie výsledky.

Foto: Free Great Picture

4. Dáva svojim zamestnancom právo na to, aby mohli uspieť a deleguje na nich veľmi dôležitú prácu?

Ľudia chcú uspieť a učiť sa nové veci, no zároveň by k tomu mali mať vytvorené vhodné podmienky. Ten, kto im poskytne príležitosť na rast a možnosť zúročiť silné stránky, sa zvykne považovať za dobrého vodcu. Podporuje ich totiž v tom, aby napredovali a pomáha im zlepšovať ich slabé stránky.

5. Dokáže rozpoznať skvelú prácu?

To, samozrejme, dokáže každý šéf, pretože nekvalitná práca sa okamžite odrazí vo výsledkoch firmy. Lenže ten šéf, ktorý dokáže nielen rozpoznať, ale aj oceniť dobrú prácu, hoci len strohým komplimentom, boduje. Okrem toho je dokázané, že pochvala a priznanie si toho, že daný zamestnanec naozaj robí svoju prácu skvele, pomáha zlepšovať atmosféru vo firme.

Už ste čítali?